lördag 28 maj 2011

Dags för shopping

Äntligen ledig helg! Ja, jag vet att jag har tjatat om detta i evigheter men det känns så skönt att den äntligen är här:)

Men att ligga på sofflocket med en bok idag finns inte ens på kartan. Nej, för jag ska ut på stan och shoppa. En klänning är det som står högst på listan. Jag ska ju på bröllop i sommar och de klänningar som jag har är svarta och det går ju bara inte att ha. Men nu finns det ju en hel del blommiga så jag får väl se vad jag hittar. Jag är taggad och ger mig inte förrän jag har varit igenom varenda butik om det är vad som krävs för att hitta det jag söker.
Shoppingvädret är väl kanske inte det roligaste även om det inte regnar så ser det ut som om det kan börja vilken minut som helst. Det kommer iallafall inte att stoppa mig. Jag får väl helt enkelt utrusta mig med ett paraply i handväskan, bara ifall att.

Men innan jag drar iväg på min shoppingrunda tänkte jag värma upp med lite kaffe och babbla om lite av varje.

Läste i gårdagens tidning om botox-mamman som jag skrivit om tidigare. Ni vet hon som sprutade in botox i sin åtta-årings ansikte. Nu har den lilla tjejen tydligen blivit omhändertagen av de sociala myndigheterna och mamman är under utredning för barnmisshandel. Tack och lov säger jag bara. Å andra sidan undrar jag hur smart denna kvinna är då hon babblade om vad hon gör med dottern i Good morning America? Helt klart är att hon inte har alla hästar hemma.

Hattparaden på prins William & Kates bröllop var ju kul att studera. Där fanns ju alla typer av kreationer. Men frågan är om inte prinsessan Beatrice hade den mest märkliga skapelsen.


Nu har tydligen denna hatt blivit såld på Ebay för mer än 800 000kr! Undrar om köparen någonsin ska använda denna ufo-liknande skapelse eller bara ha den som ett samlingsföremål.
Nu ramlar ju inte kulorna ner i prinsessans egen plånbok utan istället så går alla pengarna till välgörande ändamål. Bra jobbat Bea:) Sånt gillar jag.

Idag drar en massa folk ut på Stockholms gator. Det är ju dags för Stockholm maraton. Nu är jag inte den som någonsin skulle ens överväga att delta i detta evenemang. För man kan väl inte gå runt? Å andra sidan skulle det väl ta alldeles för lång tid och jag skulle bli diskad för att vara alldeles för långsam;)
Enligt väderfolket så ska det tydligen bli bra väder för alla deltagare. God tur till alla.

Nähä, nu kan jag ju inte sitta här och surra för då kommer jag nog aldrig iväg.
Återkommer nog senare under dagen.

Ha en skön lördag.

Tjingeling

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Den där hatten....nä! Kändes mest som ett PR-trick. Om intäkterna gått till välgörenhet så känns det bra och värt det.

Lycka till med shoppingen. Min hovleverantör är TJ Maxx ;)
Roligt att handla en fin klänning!

Kram

Charlie sa ... sa...

Av någon anledning kan jag inte kommentera på min blogg så jag tar det säkra och skriver här istället!

Skulle gärna hälsa på i dina trakter och träffa dig :)
Gillar också "lägg pengarna i en burk"-principen. Mycket trevligt. Fint med gårdsbutiker och möjlighet att handla där. Låter precis som jag gillar det! Tror jag tyckte om marknaden i torsdags då den påminde mig om mysiga svenska marknader, med känsla.

Jag skulle nog trivas utomordentligt som torghandlare. Nu åker jag snart till New Jersey igen, ännu en tur på den charmiga tur piken ;)

Kram

mammaxtre sa...

Men vilken mamma, herre min gud! Bra att myndigheterna grep in.

Och när det gäller hattarna på detta bröllop så kan jag bara säga att den du visar i bild, den var bara fulast :-)

Ha en trevlig söndag

Camilla sa...

Lotta:
Jag hittade en klänning! Och lite annat också:) Det blev en bra shoppingrunda. Bild kommer.
I NJ så älskar jag outletsen! Hur underbart är inte det? Hittade världens fynd sist vi var där då jag köpte en superfin skinnjacka till T på Calvin Klein. En annan favorit är Burlington Coat Factory. Har du varit där? Inhandlade världens finaste cashmerejacka från Calvin Klein för nästan ingenting! Den hade nog kostat 4-5000 här. För 2 jackor, en CK klänning och en kavaj betalade jag 1500kr!

Det skulle vara jättekul att träffa dig här eller i USA. et måste ju bara hända nån dag:)

Ta det lugnt på turnpiken för alla andra kör ju som idioter:)

Kram

Camilla sa...

Mammaxtre:

Ja, den där mamman verkar ju inte riktigt klok. Och det fastställs ju bara genom att hon går ut i media med vad hon gör. Tur att dottern blev omhändertagen!

Beas hatt var klart fulast, det håller jag med om. Undrar hur den var funtad som betalade 800.000kr för den utomjordiska skapelsen?

Ha det gott