onsdag 4 maj 2011

Blandad kompott

Idag tror jag att det blir lite gott och blandat här för mina tankar verkar snurra i olika riktningar, samtidigt. En enda röra där uppe i hjärnkontoret.

Kan ju börja med vädret, så har vi klarat av det.
Jag säger bara det, fy fasen vad kallt det är! 6-7 grader är absolut inte vad jag vill ha. Och igår kom det mikrosmå snöflingor i ca 5 min. Fattar ni? Snö i maj! Nej, fram för sol och värme. Som tur är så yrar väderfolket om att det kan bli sisådär 15 grader i helgen. Hoppas nu bara att de inte har fel.

Lars Wallin firar 20 år som designer och kommer i och med det att ha en utställning med 170 av hans kreationer på Waldemars Udde i Stockholm. Så har man lust att se de vackra kreationerna på nära håll så ska man bege sig dit. Utställningen visas mellan den 7 maj och 18 september 2011.

Det finns ju dagar för allt möjligt nu för tiden och igår råkade jag hitta en sajt med de flesta som jag då och då (eller ofta) tänkte påminna om. En del är bra och andra är som dagens helt märkliga. För idag är det nämligen Star Wars dagen. Bara så ni vet:)

Nyhetsrapporteringen svämmar formligen över nu om dödandet av ObL. Om det var rätt att ta livet av honom och inte ta honom levande kan ju diskuteras. Detsamma gäller firandet i vissa amrikanska städer när beskedet kom att han var död. Frågan är ju om det inte kan utlösa nya attacker. För grupperingen lever ju vidare även om ObL är borta. Jag tror inte att det var någon som tänkte så i det värsta lyckoruset. Däremot blir jag nästan ännu mer förskräckt när jag läste att Hollywood nu funderar på att göra en film om ObLs död. Ehh, hur tänker man egentligen? Mitt råd är: Lägg ner de tankarna! Det kommer säkert bara att glorifiera honom i vissa kretsar, givetvis inte bland oss normalt funtade människor.
Det är ju så att man blir mörkrädd.

SIFO har tydligen gjort en undersökning över de sexigaste(?!) dialekterna. Och på första plats kommer göteborgskan tätt föld av norrländska och skånska medan Örebro-mål inte fick en enda liten röst.
Undrar vad nästa undersökning kommer att bli?

Dags att ta tag i dagen och se vad den bjuder på.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gott & blandat i ditt inlägg i dag ;) Utställningen på Waldemarsudde skulle jag gärna vilja se. Och det var ju såklart att det finns en Star Wars dag. Why not, typ :-)

Ja, det är mycket om OBL nu. Jag hörde idag att det var the best of the best, en specialtrupp som utförde uppdraget. Det känns helt klart mycket osäkert alltihopa och vad det har för konsekvenser framöver.

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det fick bli så även om det inte handlade om godis precis;)
Oftast snurrar en hel del i min skalle och då kan vad som helst hända när jag väl börjar skriva.

Det kommer fler halvknäppa dagar ska du se. Och jag rapporterar:)

Kram