lördag 24 juli 2010

Ovanlig biltjuv

Det blir en del vädertjat här märker jag, men det kan ju vara intressant för de som inte bor här. Hursomhelst. Idag är det höstliknande väder med regn som vräker ner med hjälp av vindar som får träden att nästan gå av på mitten. Bara en liiiten överdrift, men ni fattar:) Kom hem från jobbet som en dränkt katt. Hotellet har en massa små olika hus så det blir mycket spring hit och dit. Och ibland funkar det bara inte att ha paraply. Nåväl, nu har jag duschat varmt och fått i mig ett par koppar kaffe för att tina upp. Jag antar att förkylningen kommer att anlända som ett brev på posten ganska snart.
Jag tyckte faktiskt ganska synd om de brudpar som vi hade där idag. Sämsta tänkbara väder, särskilt med tanke på att det tidigare i veckan har varit tropikvärme.

Läste i AB om en minst sagt ovanlig biltjuv i Colorado, en björn! Nallen hade lyckats få upp den olåsta bildörren, klivit in och kommit åt tutan (som väckte bilens ägare) innan den lagt ur växeln och rullat iväg. Efter en inte alltför lång färd brakade bilen, med nallen som förare, in i ett buskage. Då smällde dörren igen och si det gillade inte nallen som gick lös på inredningen. Det hela slutade ialla fall lyckligt för nallen då polisen lyckades få upp dörren och björnen kunde återvända till sin egen hemtama omgivning. Mindre kul för bilägaren. Undrar om man får ut det på försäkringen? Och vad säger försäkringsbolaget när man talar om att tjuven och vandalen var en björn? De tror väl att man drabbats av någon slags hallucination. Jag tror inte att den nallen är så värst sugen på att åka bil något mer efter den vådliga färden.

Ikväll ska jag bänka mig i soffan och titta på Sommarkväll. Några ljus blir det också nu är vinden tjuter över taket.

Tjingeling

Inga kommentarer: