måndag 12 juli 2010

Karusell i skallen

Fortsatt hett idag och det var väldigt nära att jag blev helt däckad på jobbet av värmeslag tror jag. Svettigt värre har det varit. Det är inte särskilt skönt när det rinner över hela kroppen precis, om det inte är vatten i en dusch förstås. Inte en chans att jag hinner dricka nog med vätska under dagen. Och det kände jag idag. Rätt var det var började det snurra som sjutton i skallen och svetten formligen forsade om mig. Efter att ha öst i mig lite mer än en massa vatten snabbare än en elefant slutade det ialla fall att köra karusell i skallen. Men efter det blev jag seg som ett tuggummi och allt kändes som om det gick väldigt långsamt att bara gå.
Nu känns det helt ok igen och jag har druckit hela kvällen, allt som jag har kunnat komma över. Återstår att se hur morgondagen blir.

Ikväll ska jag hoppa i snarkofagen tidigt och bara ligga och läsa en bok. Och vila. Men varmt lär det nog bli, som vanligt. Fläktskrället går på högvarv vid sängen men ändå är det svårt att sova.
Jag njuter varje sekund av det fina vädret, när jag är ledig vill säga. Hoppas ni alla också gör det.

Tjingeling

Inga kommentarer: