torsdag 29 juli 2010

Det händer inte så mycket..

Sommarvädret verkar ha tagit paus och efter två dagar med regn verkar det nu som om det spricker upp lite bland molnen. Hoppas nu att regneländet är över för ett tag.
Efter att ha varit ledig i två dagar är det nu tillbaka på jobbet och är ledig någon gång nästa vecka. Ingen idé att nu fundera på när det är, utan det är bara att köra på:)

Igår var en mycket trevlig dag trots vädret. Först blev det en tur med systern på stan med en fika på Hamnkafeét. De har stans bästa mackor där, helt klart. Sedan tog vi en liten tur i några inredningsaffärer. Bra för nu vet jag vad jag ska köpa till henne då hon fyller år. Därefter var det dags för ddagens tråkigaste syssla, handla mat. Och himmel vad folk det var! Jag trodde aldrig att jag skulle komma ut ur affären. När jag kom hem tog jag en liten powernap i soffan innan det var dags att åka till Öland för att träffa bästa väninnan K och hennes man. En pizza slank ner och så provsatt vi deras nya soffa och kollade in den nya stooora TV:n medan vi pratade. Mysigt:) En bok fick jag också med mig till min lilla hög. Nu har jag en massa härliga böcker att plöja igenom. Det är härlig avkoppling tycker jag.

Annars händer det inte särskilt mycket här. Jag fortsätter att spana på friidrotts-EM som jag måste säga inte har varit någon direkt framgång för de svenska atleterna. Bäst hittills har Linus Thörnblad varit i höjdhopp. Och det var faktiskt riktigt synd om honom då han råkade ut för någon skada när det fanns en medalj inom räckhåll. Nu slutade han fyra. Himla trist för honom. Däremot finns det en del andra som gör riktigt bra ifrån sig vilket är kul att se.

Nej, nu är det dags att bara slappa lite i soffan innan det är dags för snarkofagen.

Tjingeling

Inga kommentarer: