torsdag 8 juli 2010

On the beach

Nu när jag är ledig i två dagar ska jag utnyttja dem till fullo med sol och bad. Idag var jag, mamma och min systerdotter A på stranden. Givetvis fullastade som man är då man har en femåring i släptåg. Inte var det bara saft och bullar, utan ett stort grönt monster såg jag när jag öppnade bakluckan på mammas bil. Det visade sig vara en uppblåsbar sköldpadda! Den visae sig vara en hit. Så himla kul grej. Men roligast tyckte A att det var när jag skvätte ner henne med vatten i mängder. Det är oftast de små sakerna som barn tycker är roliga.

Igår var vi alla tre på Duran & Mollans Allsångsshow på Kalmar Slott. Det var verkligen bra. Riktigt drag för att vara en show som främst riktade sig till barn. Så även vuxna kan ha kul på detta evenemang som varar i en timma. Rekommenderas varmt till folk med barn som är i närheten av Kalmar.

Nu, vid 23-tiden , har det kommit ca 25 regndroppar. Och det är en hel del moln som har dragit in och väderfolket har pratat om att det kan komma in värmeåskväder vilket inte förvånar mig alls. Mitt huvud säger att det mycket väl kan komma ett åskväder vilket jag inte hoppas eftersom jag är väldigt åskrädd. Min fläkt går på högtryck, då det är varmare inne än ute, så att jag förhoppningsvis kan sova hyfsat inatt.

När det gäller Almedalveckan så är väl den största nyheten att arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin avgick med omedelbar verkan igår. Det var nog till och med större än Gudruns bränning av sedlar.

På den amerikanska östkusten är det tydligen extremt varmt. Runt 40 grader enligt rapporter från T. Jag måste säga att jag faktiskt är glad att jag inte befinner mig där just nu, även om jag gillar värme. Men luftfuktighet kan jag klara mig utan för det är verkligen jobbigt. Tur att vi har torr hetta i Sverige trots allt.

Nu är det snart dags att krypa ner i snarkofagen för att orka med ytterligare en dag på stranden. Jag undrar varför man är helt slut efer att ha bara solat och badat? Det är ju inte direkt jobbigt precis. Oh well.

God natt alla.

1 kommentar:

Caroline sa...

Sager detsamma! Varmen kunde man kanske klara av...men 40gradig varme och 100% luftfuktighet ar en helt annan sak! Kanner mig seg o jobbig...Langtar efter en svensk sommar!!
Men det blir battre efter en dag pa stranden! Forhoppningsvist aker vi dit imorgon..!

Kram!