onsdag 28 juli 2010

Date med syrran & friidrotts-EM

Ledig idag, precis som igår. Så skönt. Jag behövde verkligen dessa två dagar då jag i måndags hade vansinnigt ont i ena knät. Det kändes ungefär som om någon körde in en skruvmejsel eller något liknande rakt in i knäskålen. Det var inte skönt alls.
Igår var det strålande sol här, men idag verkar det bli mer blandad kompott. Hoppas bara att det där eländiga regnandet har slutat. I lördags kom det 70mm!

Planerna för dagen är att åka in till stan och fika och även ta en tur i några butiker med syrran. Det ska bli mysigt för det var hur längesedan som helst vi gjorde det. Jag har varken haft ork eller lust för att gå och spana i butiker den senaste tiden. Jag som var i stan varje vecka förut och hade stenkoll på vad som fanns i varenda butik. Det måste bli ändring på det nu:)

Idag blir det väl också lite tittande på friidrotts-EM från Barcelona som drog igång igår. Jag tycker att friidrott är den sport som är roligast att titta på. Det händer ju saker hela tiden.
Svenskarna har hittills gjort rätt bra ifrån sig. Carolina Klüft (längdhopp), Linus Thörnblad (höjdhopp), Mattias Jons (slägga) och Anna Söderberg (diskus) har alla tagit sig till final. Det återstår att se om det blir flera. Idag är det tydligen 14 svenskar som tävlar. Det ska bli spännande att följa dem och se hur det går. Det gäller ju att hålla tummarna ordentligt för de blågula.

Återkommer senare under dagen.

Tjingeling
Jag kommer med all säkerhet att återkomma till hur det går.

Inga kommentarer: