onsdag 14 juli 2010

En dag på stranden

Jag följde Tomas Ledins råd idag då jag var ledig och spenderade dagen på en öländsk strand. Helt underbart. 25 grader i vattnet och ca 30 på land.
Det talas om våldsamma åskväder i södra Sverige men här i Kalmar har vi inte sett röken av några åskväder. Tack och lov. Knappt något regn heller. Antar att värmen i havet håller alla lågtryck borta, på gott och ont. Bönderna ber säkert för regn medans turismnäringen håller tummarna för fortsatt höga temperaturer så turisterna inte rör sig så mycket. Det verkar som om många turister rör sig i denna riktiningen dock. Har nog aldrig sett så många norrmän här som nu. Jag tycker det äär spännande med alla dessa utländska turister och vad de tycker om "min" stad.

Vädret här kan man inte klaga på om man inte är bonde vill säga. De vill nog ha lite regn, men det kan de nog bara be för. Jag för min del trivs med värmen, förutom då jag jobbar. Men det vet alla nu hur varmt det är så jag tänker inte ens gå in på det.
Förhoppningvis är det "mikrosvalare" imorgon.

Nej, nu tänker jag ha en dejt med kudden.

Godnatt

Inga kommentarer: