söndag 18 juli 2010

Jag har ett nytt begär

Idag är vädret varmt och skönt med både sol och moln. Istället för att ligga på stranden, som jag hade planerat från början, så har jag gett mig i kast med dammvippa och snabeldrake. Tvättar en hel hög gör jag också. Underbart att lägga in kläder i skåpen som luktar gott. Jag tycker att doften på sköljmedlet är viktigt och står därför där i butiken sniffandes på alla sköljmedel innan jag bestämt mig för vilken doft jag ska inhandla. Ja, jag vet att det inte är riktigt klokt. Men så är det.

Samtidigt som jag städar på alla möjliga och omöjliga ställen lyssnar jag på Sommar. Och det programmet har nu blivit mitt nya beroende. Så mycket intressant och spännande dessa olika personer talar om. Just nu lyssnar jag på Michael Bindefeld. Och det programmet är verkligen bra! Tidigare under dagen var det Christer Sjögren som strömmade ur datorns högtalare. Vilket program! Inte en enda dansbandslåt, men det han talade om var skönt att lyssna på.
Som tur är kan man botanisera i Sommars arkiv på webben och lyssna på program från tidigare år. Och det ska jag verkligen göra. Mycket skönare att lyssna på än de kommersiella radiostationerna som spelar samma musik mer eller mindre hela tiden. Och det tröttnar jag snabbt på. Det räcker med att lyssna på det i bilen för att ha någorlunda koll på vad som är mest på G just nu.

Lite käk snart skulle nog sitta fint känner jag. Måste bara ladda om tvättmaskinerna i källaren.

Ha en fortsatt skön söndag.

Tjingeling

2 kommentarer:

HeLena sa...

Hej!
Hittade hit via Taina O.
Jag håller med dig om programmet Sommar! och de vanliga radiostationerna.... samma visa om och om igen...

Camilla sa...

Hej Helena!
Kul att du tittade in i mitt lilla hörn:)
Ja, Sommar programmet har nu blivit som en drog. Så skönt att lyssna på lite prat och bara en massa skval..

Nu måste jag ju kolla in hos dig, nyfiken som jag är:)