lördag 2 januari 2010

Nytt år, igen

Jaha ja, nytt år igen. Vart sjutton tog det förra vägen? Tycker att tiden går med raketfart. Är det ett tecken på att jag börjar bli äldre eller känner alla likadant?
Nu ska jag inte gräva ner mig i någon slags deppig period. Herregud, varneda årshoroskop yrar ju om att detta kommer att bli det bästa året någonsin.

Utanför snöar det som bara den nu och Bella (lånehunden) ligger här i knät och myser. Ska bli skönt med lite sällskap. Måste bara ner i källaren och försöka att hitta min mössa så att jag inte fryser öronen av mig när vi ska ut på promenix.

Nyårsafton var mycket trevlig, även om T inte var här.
Starten på det hela var nyårsfyrverkerierna vid slottet. Lokalblaskan hade lyckats bra i år med ett väldigt fint fyrverkeri. Kallt som sjutton, men det hör ju till. Efter det var det dags att åka hem och tina upp innan det var dags att fixa till sig lite innan det var dags för kvällens stora begivenhet. Iväg på en middag med fem människor och lika många hundar. Vad mysigt vi hade det med spel, massor av mat och givetvis massor av prat.
Skaldjursplankor stod på menyn. Så väldigt gott, och mycket. Jag har försökt att lägga upp några bilder, men det krånglar lite för tillfället och de laddas inte upp. Bättre lycka nästa gång.

Nu känner jag att det är dags för lite frukost och så ska jag titta på en av mina favoritfilmer "The Holiday". Sedan ska vi ge oss ut i snön.

Tjingeling

Inga kommentarer: