måndag 11 januari 2010

Måndag & svammel..

Måndag och ny vecka igen. Får väl se vad den här veckan kan bjuda på.
Jag är faktiskt lite sugen på att se lite film. Det var ett tag sedan nu så det är ju inte omöjligt att det blir en tur till videobutiken senare idag för att kolla in utbudet. Det finns ju några som jag vill se, om jag nu bara kommer ihåg vilka de är när jag väl står där framför hyllorna.
Eller så kanske jag tittar på någon som jag har liggande här hemma. Vi får väl se.

Vädret idag bjuder på sol med iskalla vindar som viner. Det har för övrigt blåst mycket hela helgen, och här i min lilla lya under takåsen så tjuter det som en flock vargar när vinden far runt alla skorstenarna på taket. Fast lite mysigt är det faktiskt.

Nu har alla juldekorationer åkt ner i den gigantiska kartongen och jag tycker att det blev lite tomt som alltid. Så idag får jag väl ägna mig åt lite städning nu när alla dammråttor kryper fram ur hörnen.
Trist jobb men desto roligare när det hela är färdigt.

Hoppas ni alla får en skön måndag.

Tjingeling

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Dags att inhandla tulpaner, låter det som! :)

Camilla sa...

Anna:

Ingen dum idé. Synd att de brukar slå ut så fort hos mig bara. Det är liiite för varmt härinne. Men det struntar jag i för tulpaner är så fina:)

Annika sa...

Härligt med nedplockning av julen!
Låter mysigt att du bor i en vindskupa, ja inte med tjutande vindar som viner, men ändå...
När bär det av till US härnäst?
Eller när kommer din darling till sverige?

Caroline sa...

Ja det blir alldeles for tomt nar allt juligt tagits ner! Men jag smallde upp lite ljus o lite dekorationer jag inhandlade pa Gekas...genast mycket battre! Antar att julen var bra??

Camilla sa...

Annika:

Ja, skönt att få det gjort. Även om jag saknar alla mina tomtar.
Min lgh är inte så stor, men mysfaktorn är desto större. Har bara 1 dörr & det är till badrummet.

Resa till US blir det väl nu ngn gång under våren tror jag. Förhoppningsvis kommer T hit till min födelsedag i mars. Håller tummarna för att hans arb givare ger honom ledigt.
Det är jobbigt att vara ifrån varandra, men det får gå.

Kram

Camilla sa...

Caroline:

Ja, det blev tomt. Men jag har alltid massor av ljus tända. Det gillar jag verkligen:)

Julen blev bra, även om den inte alls blev som planerat.
Hoppas att ni hade det skönt också.