torsdag 7 januari 2010

Inget skräp alls


Mycket som visas på TV är faktiskt rena skräpet tycker jag. Men sedan några veckor tillbaka visar SVT Damernas Detektivbyrå. Vilken härlig serie!
Precious, som är Botswanas enda kvinnliga privatdetektiv, och hennes sekreterare/assistent Mma Makutsi löser tillsammans en hel massa vardagliga problem. Särskilt Makutsi är helskön tycker jag som den hypereffektiva men samtidigt en aning vimsiga sekreteraren. För Precious är inget fall för litet utan hon slänger sig rakt in i det hela med liv och lust.
Jag har inte läst böckerna även om jag har funderat på att göra det länge. Det har liksom inte blivit av. Men jag förstår nu varför de har blivit så otroligt populära. Kanske ska jag nu snart börja att läsa dem.
Så har ni inte sett något avsnitt ännu så tycker jag att ni ska ge serien en chans och kika på ett ialla fall. Jag gillar att det är avslutande avsnitt varje gång så att man inte behöver sitta som klistrad varje söndag.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Visst ar den harlig? Fastnade direkt for den, langtar tills nasta sasong borjar har pa HBO!

Camilla sa...

Caroline:

Ja, jag är helt frälst! En av de bättre serierna på länge tycker jag. Karaktärerna är ju verkligen härliga. Min favorit ät ju assistenten, hon är ju för skön.

Caroline sa...

Javisst ar hon? Helt underbar!