tisdag 26 januari 2010

Blev det någon semla?

Idag är det nya tag som gäller. Har faktiskt hittat en väldigt bra grej att ha nu när jag snart ska köra igång min följetong om livet på ett kryssningsfartyg. Men... det kommer inte idag. Måste komma på var jag ska börja med först.

Idag var det besök på VV med bästa väninnan K. Det går sakta men säkert åt rätt håll. Viktminskningen denna veckan var inte mycket att skriva om. Det beror nog på att jag var väldigt hungrig hela förra veckan. Men jag höll mig borta från godiset i alla fall och det är jag mest nöjd med faktiskt. För mig är det en bedrift, gottråtta som jag är:)

Jag hade ju tänkt att käka en semla idag för att fira bloggens första år, men istället för en smaskig gräddfylld bulle så lockades jag gräsligt av de mumsiga kardemummabullarna. Guuud, vad de luktade gott!! Så det fick bli två sådana i en påse och sedan hem med K för fika. Ja, vi köpte varsin så att ingen nu tror att jag fick fnatt och tryckte i mig två stycken alldeles själv. Men det hade jag kunnat göra, men icke.
Efter fikapausen drog vi iväg till Ikea för lite shopping. Redan då började det bli väldigt kallt i luften. Visserligen visade termometern inte mer än -3 men det kändes som -15 allra minst.
Nu väntar jag bara på snöstormen som ska dra in över denna delen av landet inatt eller imorgonbitti. Blåsigt ska det visst bli också, kulingvarning längs varenda kuststräcka. Underbar kombination eller hur?

Just nu tittar jag på Mästarnas Mästare på SVT1. Ett rätt så intressant program faktiskt med ett gäng gamla idrottsstjärnor som tävlar i olika grenar. I år tävlar bl a Patrik Sjöberg och Stefan Holm. Det är ganska kul att se de båda smågnabbas hela tiden. Och Patrik brukar alltid få in en känga på Stefan att han minsann har hoppat högre och haft världsrekord, något som Stefan inte har. Men det hela är med glimten i ögat.

Nej, nu kommer jag faktiskt inte på något mer att skriva om just idag. Återkommer imorgon.

Tjingeling här ifrån ostkanten

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej där.
Strongt att du stod emot semlan. Min smala (haha) lycka är nog att semlor icke finns här, och bakverken i övrigt kan jag lätt vara utan.
Jag väger alltid in mig på fredagar hemma. I fredags var det ännu ett pound ner...
Najs. jag har nått mitt första mål nu...nu tar jag tio pounds till...
men i fredags fick jag fnatt och tryckte i mig MILKA chokladkakor...två stycken...och det var så satans gott...
NU får vi se vad vågen visar på fre...
PS, klart du ska unna dig en semla...det ska du! DET sk jag också då min kompis lotta bakar dem.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

På det konditoriet var inte valet så svårt, semlorna såg inget vidare ut. De måste ju för tusan vara fina ju!!
De amerikanska bakverken är faktiskt ingen höjdare, det kan jag hålla med om. Ja, förutom cheesecaksen på Cheesecake Factory då:) Åt en så god där att jag inte trodde att det var sant. Fast jag delade den med T & det var nog tur det annars hade jag väl rullat ut därifrån. Vi hade ju ätit middag.

Grattis till att du nått ditt första delmål nu! Vad duktig du är!
Men ibland faller man ju i godisfällan. Men det måste man få göra tycker jag, bara det inte blir jämt. Och Milka är ju för god för att ens försöka att motstå. Så det så:)
Längtar efter semlan faktiskt.
Det hände en natt att jag drömdde om en massa godis, då var det tur att det inte fanns ens en pytteliten bit här hemma.

Ha det gott
Kram