tisdag 5 januari 2010

Ny utmaning

Jaha, nu är det dags för nya utmaningar. Jag och bästa väninnan K har nämligen börjat på Viktväktarna idag.
Borta är tänket med prickar och sparande av points. Nu får man äta hur mycket frukt och grönsaker man vill. Sen finns det tydligen något som kallas för bonuspoäng som man kan använda under veckan.
Jag har aldrig provat VV tidigare, inte några andra viktminskningsprogram heller för den delen. Men nu har vikten skenat iväg helt okontrollerat under några år. Det ska det bli ändring på nu. Massor av goda recept fick vi, så jag känner mig full av tillförsikt.
Jag har delmål på vägen så det ska nog greja sig. Skönt att vara två också så att vi kan stötta varandra.
Nog om det.

Vädret är riktig vinter. Det snöar ute och i Dalarna är det riktigt kallt. Och värre ska det tydligen bli, det talas om -40 grader! Tror att det gällde nattetid, men å andra sidan blir det ju ingen värme direkt på dagen. Brrr!! Tur att man inte är där, jag som inte gillar alltför mycket kyla.

Kommer ni ihåg den lilla killen som åkte iväg i en ballong i oktober men det hela visade sig vara helt falskt? Nu har tydligen hans föräldrar dömts till fängelse. Pappan i 90 dagar och mamman i 30 dagar tror jag det var. Dessutom har pappan fått en villkorlig dom i 4 år. Helt rätt tycker jag.

Nej, nu är det dags för lite TV-tittande innan det är dags för snarkofagen.

Tjingeling

10 kommentarer:

mammigranten sa...

Lycka till!
Själv har jag aldrig varit mycket för viktväktarna.
Hör av dig om du vill ha lite tips, jag kämpar fortfarande men jag har ju lyckats tappa 20kg på ett år, så helt illa ute kan jag ju inte vara.
Kram

My Sweet Valentine sa...

Lycka till med Viktvaktarna! Har man bara viljan sa gar allt =)

Nena in da USandA sa...

Minus 40!? Gaaah vad kallt!!! Du får se till att skrapa ihop ett gäng bonuspoäng så att du kan få en värmande drink i kylan... :)
Lycka till!

Annika sa...

Intressant att VV inte har points på frukt!
Var försiktig med den ändå, Camilla. Då jag gick på VV var en frukt värd 1 p. Potatis var 2 p och sen fritt.
VV är BRA!! jag gick ner 12 kilo med dem. Nu har jag ju gått itrims metod, och den är också bra!!
Men VV har fattat hela grejjen att man ska kunna äta allt! Bra att du inte hoppade på LCHF dieten...den är ju bara för skum...
Viljan är det starkaste drivmedet vid viktminskning. Lycka till!! YOU can do it!!

Kramar!!

Taina sa...

Vad bra att ni är två för då kan ni ju sporra varandra!

Kramen!

Camilla sa...

Mammigranten:
Tack så mycket för positiva tillrop:)
Jag har aldrig i hela mitt liv gått på ngn diet så detta ska bli spännande. Senast jag gick ner i vikt så gick jag på danskurs vilket var väldigt kul.
Kör jag fast kommer jag att höra av mig för tips. Det har ju gått väldigt bra för dig.

Kram

Camilla sa...

Anna:

Tack!
Jag håller med om det. Vet jag ju framförallt från att ha studerat 4 år på högskolan, började när jag var 32;). Vilket inte var helt lätt.
Ha det gott.

Camilla sa...

Magdalena:

Javisst vet du, svinkallt.
Som tur är håller den kylan sig långt ifrån mig. Här håller det sig mellan -5 & -10. Så det är rätt ok.
Det ska nog gå bra.
Kram

Camilla sa...

Annika:

Ja, VV verkar ha fattat att om man ska kunna hålla vikten på lång sikt så gäller det ju att man ska kunna äta det mesta i matväg fast på ett annat sätt.
Frukt ät fritt men potatis har points. Mitt problem är väl egentligen inte maten så mycket utan allt skräp som jag pillar i mig. Det blir lätt så när man bor ensam o inte känner för att laga mat. Det är ju så trist att äta ensam tycker jag.
Men nu ska jag ta tag i det.
Alla andra kan ju lyckas så det ska väl jag också kunna. Dessutom är vi ju två som kan stötta varandra. Det är bra.

Det går ju bra för dig också. Jättekul tycker jag:)Keep up the good work.

Kram

Camilla sa...

Taina:

Ja det är verkligen kanon! K har ju varit med en gång förut så hon har ju lite koll. Men nu har ju VV ändrat sitt pointssystem så nu är vi båda nya.

Kram