torsdag 7 januari 2010

Köldrekord

Himmel, vad det snöar! Vaknade av att snöplogarna körde i skytteltrafik här ute på gatan. Och med tanke på att snöflingorna är i storlek av mindre kaffefat, kanske en grov överdrift men ni fattar, så lär de i snösvängen nog ha en hel del att göra hela dagen.
Själv tycker jag att det är ganska mysigt. Som tur är så är snön av den lätta, fluffiga typen.
Termometern visar ca -6 grader och jag måste säga att jag är glad att jag inte bor i Hemavan där de imorse hade -41! Fy tusan vad kallt! Det måste ju vara rent ohälsosamt att gå ut i den kylan.
Tydligen är det vinterns rekordnotering vad det gäller kyla. Än så länge är väl kanske bäst att tillägga.

Gårdagen spenderades i horisontalläge på soffan med en hejdundrande huvudvärk. Huvudvärkstabletter käkade jag som om de vore M&Ms. Ingen höjdare precis, men idag är allt tillbaka till normalläge som tur är.

Nu är det dags att sticka ut och gräva fram bilen för att sedan ta en tur till affären.

Tjingeling för nu

Inga kommentarer: