onsdag 1 juli 2009

Bagagesläpande, snart ett minne blott?

Äntligen börjar flygbolagen tänka i samma banor som jag.

Snart kan släpande på en massa bagage till flyget vara ett minne blott. José Gullièn, produktutvecklare på SAS, anser att det är dags för en förändring. Inte en dag försent José, tror att det finns en hel drös med folk som håller med mig.

Denna innovativa man håller som bäst på att klura på en lösning som innebär att flygbolaget hämtar bagaget hemma hos resenären och levererar det dit man vill. Detta kommer ju att betyda att man bara behöver hålla reda på sig själv och handbagaget. Barnfamiljer, handikappade eller andra med mycket packning måste ju tycka att detta är världens bästa förslag.

Tyvärr är detta förslag enbart på idéstadiet än så länge och det finns inga beslut om när detta skulle kunna tas i bruk.

Det är bara att hoppas att SAS anser att detta som skulle skapa ett mervärde för kunden skulle kunna bli framgångsrikt koncept. Jag för min del tycker att det är en helt ypperlig idé. Har ju skrivit om detta i ett tidigare inlägg. Undrar om de har snott min idé?

2 kommentarer:

Taina sa...

Tycker idèen är bra. Men det jag retar mig mest på är alla dessa carry on luggage! Folk kan ibland inte fatta att de inte får ta in ALLT och så blir det stopp vid gaten för att någon ska ha med sig typ 10 väskor. Sedan krånglas det alldeles för mycket inne i planet med att få upp sina tunga och alldeles för stora bagage i bagageutrymmena. Åh det taaaar ju sån tid ibland....jaja nu är det fredag så nu ska vi vara glada. Om drygt en vecka flyger jag iväg igen. Men då ar det ju semester!!! Jipppiiiiii.

Kramen

Camilla sa...

Ja detta handbagage kan i vissa fall verkligen vara ett gissel. Själv brukar jag vara noga med att bara ha ett handbagage som inte är alltför stort eller tungt. Jag ska ju själv släpa på allt, och det kan bli tungt.Så upphämtning av bagage skulle vara guld värt :)
Folk verkar ju inte fatta att det handlar om vikt & hur mycket bränsle som kommer att gå åt.
Skönt att för er att komma hit på semester. Nu ska det vara lite svalare, men hoppas att värmen kommer tillbaka med dig.
Flyger ni från Newark?

Kram