lördag 25 juli 2009

Kändisar i blåbärsskogen & film

De senaste dagarna har jag förvandlats till någon slags version av skogsmulle eller något liknande.
Jag har spenderat dagarna i skogen tillsammans med Tomas Ledin, Herman Lindqvist, Lena Ph och en del andra trevliga människor. Med dessa personer har jag stått böjd över blåbärriset. Ja, inte i verkliga livet förstås tyvärr. Tänk vad spännande det hade varit att få tala med dessa personer i verkligheten! Men det kan jag väl bara fortsätta att drömma om.
Nej, istället har jag laddat ner deras sommarprogram i mp3:n.
Måste säga att det var väldigt avkopplande att lyssna på vad de hade att säga medan jag plockade blåbär för glatta livet.
Många tycker att det är skönt att trava runt i skogen, och det är det. Men för mig har det tagit ganska lång tid att ta mig dit igen.
Farmor bodde på en stor gård mitt i skogen och när jag var yngre blev jag medsläpad på diverse expiditioner i skogen. Jag tror att jag fick nog för en massa år framöver, men nu har det tydligen vänt.

Ett litet filmtips tänkte jag också klämma in.
Såg Revolutionary Road idag. Den har ju blivit väldigt omskriven och fått en hel rad med bra recensioner. Så mina förhoppningar var höga, kan säga att jag inte blev besviken.
Leonardo di Caprio och Kate Winslet gör båda verkligt bra roller. De båda spelar ett par som har fastnat i ett livsmönster som de känner att de vill bryta, och bestämmer sig därför för att flytta till Paris med familjen. Hur det går? Kolla på filmen :)

Tjingeling

Inga kommentarer: