måndag 6 juli 2009

Pinsamt värre

Ja, det tyckte min kära mamma att följande händelse var. Men vi har haft många goda skratt åt det genom åren.
Av någon, för mig helt okänd anledning, var hon tidigt inne i stan. Och när hon väl var klar med övriga ärenden så styrde hon stegen i riktning mot systembolaget. (Det var på den tiden då man fortfarande handlade över disk). När hon var framme grabbade hon tag i dörrhandtaget och skulle öppna, men vad nu då? Sitter dörrskrället fast? Mamma ryckte och slet utan framgång, tills det dök upp en liten kvinna på andra sidan dörren som ropade: Lugn lilla damen vi öppnar om 5 minuter.
Mamma kände sig som en fullständig idiot naturligtvis, och då det på den tiden bara fanns ett systembolag i Kalmar var det bara att vänta snällt med stamkunderna (a-lagarna) utanför tills personalen behagade att låsa upp dörrarna på slaget 10.
Efter denna incident dröjde det ett bra tag innan hon dök på nämnda inrättning igen.

Så kan det gå när man inte har koll på tiden. Vilket jag inte är förvånad över att hon inte hade. Mamma är nämligen ingen som stiger upp innan 9.30, kan ju i och för sig bero på allt nattjobb. Tur att hon har vant hunden vid att sova länge också :)

God natt

2 kommentarer:

Taina sa...

Hahahahahaaaa! Det måste ha känts liiite pinsamt. Stackaren då. Något sådant skulle väl kunna hända mig med så vimsig som jag är. Och morgonpiss. Oftast i alla fall.
Kram

Camilla sa...

Ja du, mamma var så ilsk när hon kom hem. Mest för att hon tyckte att det var så pinsamt antar jag.
Men gud, vad kul vi har haft åt det genom åren.
Kram