lördag 4 juli 2009

Varmt & fuktigt

Klockan är 01.45 och det är 28 grader inne och 91 % luftfuktighet. Men det regnar inte, däremot har jag sett blixtar på himlen i riktning sydöst. Måste vara ute i Östersjön någonstans för det hörs inget muller. Skönt det eftersom jag är åskrädd.
Äslklingen jobbar nog sent för jag har inte hört ett ljud från honom. Mycket a/c problem där han jobbar pga av att man har köpt billiga, dåliga grejer. Han säger alltid att man får vad man betalar för. Så sant så.
Dessutom kan det vara svårare att få tag i rätt reservdelar till billigare ac. Något att tänka på om man tänker investera i en ny ac.

Ska försöka att sova lite, men det kommer nog att bli svårt trots fläkt :)

God natt

2 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Åh, vad varmt ni verkar ha! Hoppas att det håller i sig åtminstone månaden ut för snart åker vi värmebortskämda Indiana-bor hem och jag tycker numera att det känns småruggigt om det är under 22 grader... ;)

Ja, AC är ett måste här - husväggarna är så tunna att man märker av värmeväxlingarna direkt och utan AC skulle det vara outhärdligt, det fick jag känna på vid ett flera timmar långt strömavbrott...

Ha det!// Magdalena

Camilla sa...

jag hoppas att värmen håller i sig tills ni kommer, men önskar att det vore några grader svalare inne :) Men man kan ju inte få allt.
Ja ac är ett skönt påfund, särskilt där man verkligen har behov av det. Tur ni har det annars skulle ni väl smälta bort.

Ha det gott.
Camilla