onsdag 1 juli 2009

Bad i olika former

Sol och bad stod på agendan för dagen. Hoppade in i bilen och styrde mot Öland, det tar bara ca 10 min. Märks att det är semestertider för himmel vad bilar det är. Inte nog med det, när de närmar sig högsta punkten så saktar de ner för att kolla på utsikten!! Höll nästan på att köra in i en dåre som mer eller tvärbromsade för att frugan, som hängde ut genom rutan, skulle kunna fota. Ett gott råd: köp ett vykort.
Nu har campingägarna kommit på den geniala idén att ta betalt för parkering, 30 spänn. Aldrig i livet!! Nej, jag gör som de flesta andra parkerar där det inte kostar något. Ok, jag får gå några meter längre men det gör mig inget.
Vattentempen är väl runt 22 grader nu, så skönt att slippa krampvarning i fötterna.
Medan jag låg och solade hörde jag något muller i fjärran, men trodde att det var lastbilar som dundrade över Ölandsbron. Men det visade sig vara åskmuller över fastlandet. Långt bort visade det sig när jag kollade in nyheterna. Vilket åskväder de måste ha haft!

Igår var jag och tvättade bilen, allt gott och väl tills jag skulle köra ut pärlan. Då hade dörrarna stängts och de tänkte tydligen inte öppna sig. Tryckte på diverse knappar som jag hittade därinne men nejdå, inget hände. Som tur är kan ju en person gå ut genom en annan dörr. Så det var bara att traska in i butiken och be om hjälp. Efter lite mixtrande gick dörrarna upp.
Men vad såg jag idag? Någon liten fågel hade lämnat sitt visitkort på min nytvättade bil! Vad fasen, är de programmerade att söka upp nytvättade bilar eller vad?

Imorgon gör jag om det hela med en dag på stranden.

Tjingeling

Inga kommentarer: