måndag 6 juli 2009

Marknad

Idag har jag och mamma varit på marknad. Efter regn hela förmiddagen så klarnade det upp till slut. Men givetvis började det ju att regna så fort vi stack ut näsan utanför dörren. Som väl var visade det sig bara vara en mikroskur.

Himmel, vad mycket skräp det säljs på marknader!! Jag undrar vem som köper allt. I år tyckte jag faktiskt att det var sämre än någonsin. Foppa-tofflor i mängder, skräpleksaker, märkliga kläder och hel massa annat krimskrams. Bäst var faktiskt all god korv (mums!) som man fick provsmaka.
Jag lyckades inhandla servetter och julkort. Ja, jag vet det är långt till jul. Men julkort för 1 krona, som var väldigt fina, kunde jag bara inte skippa.
Godis struntade jag faktiskt i. Undrar fortfarande hur det gick till ;)

Nu ska jag stoppa ner fossingarna i ett härligt fotbad.

Tjingeling

2 kommentarer:

Taina sa...

Jag älskar marknader. Mest bara för att strosa och titta på folk, provsmaka allt och kanske handla något som jag absolut inte behöver!
Skönt med fotbad. DET behöver jag göra oftare...
Kram

Camilla sa...

Jag går på marknad minst 1 gång per år. Ja, det blir nog några fler om jag ska vara ärlig :)
Denna marknad vi var på brukar vara bättre än den var i år. Så det var lite synd.
Allra bäst är höstmarknaden på Öland. Där brukar jag köpa en del.

Fotbadet var jätteskönt. Men det blir ju alltför sällan, tyvärr.
Kram