fredag 17 juli 2009

Kanonkväll

När det är bra väder blir det ju lite si och så med inlägg. Det gäller ju att passa på att vara ute.

I onsdags kväll var jag och syrran på konsert i Borgholms slottruin på Öland.
Vilken kväll säger jag bara! Tomas Ledin var i strålande form, som alltid. Ja, han var nog ett strå vassare än sist jag såg honom. Det var fullt ös redan från början. Precis som det ska vara för att få igång folk. Det fanns absolut inget att klaga på alls. Ja, det ska väl möjligen vara det att tiden går alldeles för fort då.
Till och med Caroline af Ugglas, som jag inte tycker är sådär himla bra, var en positiv överraskning. Jag satt mest ner och kollade inte så mycket på henne, och då lät hon faktiskt bättre än när jag tittade på henne. Undrar fortfarande hur det hängde ihop.
Till och med vädret var helt ok. Det kom visserligen några droppar regn då vi väntade på att gå in, men så fort vi kommit in på borggården så kom solen fram igen.
En perfekt kväll helt enkelt.

Roligt är det alltid när man ska ta sig därifrån också. Man får lov att parkera ute på Alvaret (normalt sett är det inte tillåtet) och för att ta sig dit är det bara att traska i mörkret längs en liten stig full med stenar och koskit. Undrar hur många som inte har fått med sig ko-parfym under skorna? Vi lyckades ialla fall undvika de mörka fläckarna. Jag höll dock på att trilla på näsan när jag snubblade på en sten, vilket utlöste en skrattattack.
Bilen lyckades vi också hitta, trots mörkret. Mamma och syrran irrade runt där för några år sedan och fick till slut hjälp av några snälla människor att lokalisera sitt fordon.

Det blev en riktig kanonkväll med picnic, trevligt sällskap och vår stora sommarkonsertfavorit.

Tjingeling

6 kommentarer:

Caroline sa...

Verkar som en harlig kvall! Tack for titten hos mig! Laste att du har en man i USA.....hur gar det??
Kram!

Camilla sa...

Tack så mkt själv för att du tittade in i mitt lilla krypin i bloggvärlden :)!
Ja, älsklingen bor i centrala NJ & det är många gånger jobbigt.
Men nu ska jag snart åka över nga månader. Och nästa år blir det förmodligen bröllop :) Om allt går som det ska.
Kram

Caroline sa...

Hej igen! Forstar att det ar jobbigt, innan jag o mannen gifte oss akte vi fram o tillbaka i nagra omgangar....
Ska du stanna i USA efter ni ha gift er?

Camilla sa...

Hej Caroline,
Det är tanken att jag ska stanna där efter vi har gift oss.
Hur gjorde du?
Måste ha gått igenom varenda sajt som finns om detta, men det är annorlunda att höra från någon som gjort det själv.
All info mottages tacksamt :)
Vi har varit tillsammans nga år, men pga av att jag studerade så har det tagit lite tid..
Började ju plugga sent i livet (30+).
Ha det gott
Kram

Caroline sa...

Hejsan!
Jo,jag kom dit for att vara dar i ca 3 manader. Men sen bestamde vi oss for att gifta oss(till min familjs fortret....det e ju sa langt bort). Sa efter vi gift oss samlade jag ihop alla papper som jag behovde for att ansoka om green card...o pa den vagen ar det. Men om ni vet att ni ska gifta er sa kan det nog vara ett plus om mannen soker ett "Fiancee-visa" for dig innan du kommer dit. Det hjalper nog dig vid intervjun. Ar han amerikansk medborgare??
For oss tog det nagra ar innan vi fick mitt green card..pga slarv fran USCIS.....! Och att jag inte forstod att jag var tvungen att lamna in ansokan innan mina 3 manaders turistvisum gick ut. Men det kan nog vara annorlunda om du har ett "fiancee-visa".
Har du nagra fragor sa hjalper jag garna!Fraga pa bara!
Kram!

Camilla sa...

Tack snälla Caroline för dina svar!
Jo T är amerikansk medborgare, han är född i Brooklyn. Han har faktiskt även bott i Staten Island (dina hemtrakter). Och nu är det snart min tur att packa ihop hemmet o flytta. Den dagen kan inte komma fort nog :) Du vet hur det är.
Fiancee-visa blir det nog, men det tar en sån evig tidd bara. Väntetid är allt mellan 3-12 månader. Och under den tiden får jag inte resa in i landet. Så jag får passa på nu.
Vi funderar på att anlita en immigrationsadvokat för att snabba på hela processen. De vet ju vilka papper som krävs och gör hela jobbet. De hjälper även mig att förbereda mig inför intervju etc.
Kanske ingen dum idé även om det kostar lite.
När vi väl är gifta o lämnar in papper på det kan jag även söka temporärt arbetstillstånd som gäller tills det hela är klart.

Kommer säkert att återkomma med fler frågor när dessa ploppar upp.
Som det ser ut nu så kommer jag att åka över i augusti.
Ha det gott & stort tack.
Kram