onsdag 3 juni 2009

Sommarpratare

Idag har årets sommarpratare presenterats, ni vet radioprogrammet där olika människor får tala om vad de vill.
Årets startfält bjuder på några ganska intressanta personer tycker jag. Ska försöka lyssna på en del av dem.

Det hela kör igång den 20 juni med Ingvar Kamprad, Sveriges mest kända entreprenör. Han kan nog ha en hel del spännande att prata om. Han har ju ganska enkla filisofier om hur man skapar framgångsrika företag.

Dagen därpå är det dags för Mr Sommar, dvs Tomas Ledin. Han har ju hur mycket som helst att berätta om. Skulle vara kul att höra lite om hur det var att vara med på ABBA:S världsturné.

Den 2 juli är det illusionisten Joe Laberos tur. Mannen som har förmågan att lura ögat. En otroligt framgångsrik person både innanför och utanför Sveriges gränser.

4 juli står namnet Lena Philipsson på programmet.
Jag var och såg henne en sommar när hon for runt med ett gäng artister och komiker i Tältprojektet. Lena är vansinnigt humoristisk och kan verkligen driva med sig själv. Så mycket skratt förväntar jag mig av det programmet.

Den 5 juli är det dags för min favorit när det gäller att berätta om historia, Herman Lindqvist. Dessutom skriver han ju kåserier i bokform om de olika platser som han har bott på. Vill man ha ett gott skratt kan man gott slänga ett öga i någon av hans böcker.

Laila Bagge som är en i den svenska Idoljuryn är det dags för den 14 augusti. Det ska bli spännande att höra vad hon har varit med om. Jag tror att hon har en hel del att tala om.

Här finns alla sommarpratarna, och som vanligt går programmet i P1 kl.13.

Tjingeling

5 kommentarer:

Marie sa...

Hej min vän! Hoppas allt är bra med dig där borta på ostkusten! Hos mig är det fullt ös, som vanligt. Längtar till semestern nu, bara 2 veckor kvar! =) Ha det så bra! Kramar

anna of sweden sa...

Varje sommar tänker jag att jag ska höra varenda en av sommarpratarna ... men icke. Tur att de finns att ladda ner på nätet efteråt.

Camilla sa...

Marie:
Ska ni göra något särskilt på din semester?
Kul att höra av dig, det var alltför längesedan, som alltid :)

Kram

Anna:
Tack för tipset! Jag visste inte att de gick att ladda ner i efterhand. Vad bra, för jag brukar också missa att lyssna.

Nena in da USandA sa...

Ja, vad bra att Internet finns så att man kan få lite svensk sommarfeeling här också...

Joe Labero såg jag en gång i Götet och han drog upp mig på scen för att kolla ett korttricks och jag fick klämma på hans läderklädda ben... :D Han var otroligt skicklig och det var helt omöjligt att se vad han gjorde med korten även på nära håll!

Camilla sa...

Magdalena.
Joe Labero är ju verkligen skicklig. Syrran m man var på en föreställning där han lånade vigselringar bl a hennes o fick alla att hänga ihop. Däremot fck hon inte klämma på hans ben :)
Kanske lika bra det haha.