fredag 26 juni 2009

Full rulle

Har spenderat hela dagen med systerdotter A, 4 år. Full rulle mest hela tiden. Jisses, vilken energi den lilla kroppen har!
Startade med att ta en tur till Skälby Gård för att titta på djuren, kaninerna som man får gå in till står högt i kurs. Därefter glass och lek bland klätterställningar, rutschkanor och andra lekprylar. Högsta fart naturligtvis. Förra året tyckte hon inte att det var så kul att varken gunga eller bada, men det har svängt. Nu gungar hon högst av alla ungarna.
Därefter tog vi en liten tur för att inhandla lite fika till stranden.
Hon var inte helt säker på om hon skulle bada, för det blåste ganska bra. Men efter att ha fått i sig bulle och dricka byttes det om till baddräkt för lilla fröken och sen full fart rakt ut i det blå. Jag tog det lite lugnare. A skrek att det var jättevarmt. Hmmm, litade inte riktigt på det för enligt tidningen är det bara 17 grader.
Jag tror att de ljuger, det kunde inte vara mer än 15 på sin höjd. Efter 15 min kände jag inte mina tår. Men A, som förvandlats till en fisk sen förra sommaren, hade inga planer på att gå upp och värma sig trots att underläppen darrade av kyla. Oh nej, istället tyckte hon att det var ofantligt kul att skvätta ner mig.
Fick till slut upp barnet med löfte om att hon skulle få bada igen. Det fick hon också och sen frös hon som bara den. Tur att vi hade 2 stora badlakan med som jag svepte in henne i tills hon såg ut som en mumie.

Tingeling hade vi inhandlat på dvd, och det blev en passande avslutning efter middag. Film och jorgubbar med glass var bra som nedvarvning innan det var dags för henne att åka hem.
Tror att hon kommer att sova gott, jag vet iallafall att jag kommer att göra det.

God natt

Inga kommentarer: