måndag 8 juni 2009

Nya naglar & jordgubbar...


Var hemma hos min kompis Katja ikväll för lite nagelfix. Oj, vad hon filade och grejade. Men det blev helläckert tycker jag! Systerdotter A kommer att gilla att det "äntligen" blev rosa. Det har hon efterfrågat flera gånger då hon är helt såld på rosa.
Som alltid är det en överraskning vad Katja tänker hitta på, men hon är grymt duktig så jag litar på henne till 1000%. Och det gör jag inte bara när det gäller naglar och hår.
Jordgubbar med glass smällde vi också i oss. Himmel, vad gott det var! Jag skulle kunna leva på enbart jordgubbar under den korta tid som de är som bäst.
Dessutom kan jag tipsa om en ny cd som vi lyssnade på, med en svensk tjej som heter Pauline. Väldigt bra, så den kommer jag att försöka få tag i redan imorgon.
Ha det gott.
Tjingeling

6 kommentarer:

Taina sa...

GAAAAAAAAAHHH! Jag blir så avundsjuk när jag ser så snygga naglar! Jag MÅSTE ta mig till en nagelfixare. Manekyrist heter det kanske?
Kramen!

Camilla sa...

Taina:
Ja, det måste du göra tycker jag.
Får alltid en massa positiva kommentarer från folk när jag är ute och handlar.
En av mina kompisar hugger alltid tag i mina händer för att kolla in det senaste, en gång hände det då jag hämtade henne. Höll nästan på att köra i diket :)
Kram

Nena in da USandA sa...

Najs, vilka naglar!
Ja, rosa som favvisfärg hos en tjej i den åldern - ingen högoddsare direkt! Min 4,5-åring är helt insnöad på rosa och lila... Andra färger på kläder t.ex. accepteras om det är rosa inslag eller om hon får ha ett annat plagg samtidigt som är rosa... :D

Katja sa...

Japp, jordgubbsen slank ner lätt som en plätt! Naglarna blev ju bra till sist. Efter lite prat och fika!! Kram gumman! /K

Camilla sa...

Nena:
Jag handlade en massa kläder till henne förra sommaren i NJ. T frågade om jag inte tänkte köpa någon annan färg än rosa. Nix absolut inte. Dessutom fanns det inte så mycket fint i andra färger.
Kan säga att mina paket till henne blev grymt populära.
Inte lätt när det bara är en kulör som gäller. Å andra sidan så är det ju ingen ovanlig färg precis. Vore värre om det var turkos eller liknande, som bara finns när den är "inne".

Ha det gott

Camilla sa...

Katja:

Ja, nailsen blev ju kanonfina. Mina naglar är ju hippa nu med värsta modefärgen :)
De gubbarna var verkligen söta och goda. Ska nog leva på det. Blir som en mini-diet typ.

Det är ju alltid kul att ses och avhandla livets mysterier.
Ser fram emot nästa gång :)
Bamsekram