fredag 26 juni 2009

Ridån har gått ner

Michael Jackson är död sa de på nyheterna i morse. Trodde att jag hade hört fel. Min gamla idol hade gjort sorti för sista gången.

Många har en massa åsikter om denna man. Om alla hans galna påhitt, anklagelser om övergrepp på barn, plastikoperationer, hans musik, ja precis vad som helst.
Men oavsett vilken åsikt man har haft om denna man så var han en megastar. Hans musikvideos var ju helt unika. Vem kan glömma Thriller eller Billie Jean? Eller någon annan av alla hits.
En man som fick en hel värld av unga att lära sig moonwalks, som använde mörka pilotbrillor och en vit handske på ena handen.
Han gjorde något som ingen annan kan göra idag. Skriva mängder med hits, framföra dem själv och göra konserter till något alldeles spektakulärt.

Jag kommer alltid ihåg 1983 när jag fick skivan Thriller. Den var så grymt bra! Pappa var nog minst sagt vansinnigt trött på den för den gick avigt och rät hemma, hela tiden.
Jag lyckades till och med slita ut skivskrället.

Michael Jackson var en väldigt speciell människa med en oehörd talang som tyvärr verkade vara en ganska ensam människa.

Tyvärr gick han bort alldels för tidigt, men musiken lever alltid kvar.

Inga kommentarer: