tisdag 16 juni 2009

Bra shoppingdag

Det var mysigt att traska runt på stan som var full av folk. Skönt att se att folket har kommit tillbaka in till stan igen. För några månader sedan var det nästan helt öde och man blev halvt ihjälskrämd om man råkade se någon annan människa, men nu har det vänt.

Det blev en ganska bra shoppingdag. Hittade 2 presenter till svågern som han ska få när han fyller år. Fick ju handla åt mamma också när hon hörde att jag skulle in på stan.

Efter avklarat inköp vandrade jag lite planlöst in och ut ur olika butiker. Rean har ju kört igång, men jag brukar inte ha någon tur att hitta något på rea.
Däremot hittade jag en klänning, ett par leggings och en mascara till mig själv. Tyvärr blev allt i färgen svart.
Och så kunde jag ju inte motstå jordgubbarna som såldes i ett litet stånd i ett gathörn, mums :)
Till älsklingen hittade jag ingenting idag, men det finns hopp. Skulle jag misslyckas med att hitta rätt så ger jag honom något som vi kan uppleva tillsammans. Sånt brukar alltid gå hem.

Som tur var slutade inte min shoppingrunda på samma sätt som för den saudiska prinsessa som tog en shoppingtur i Paris. Nu har hon barrikaderat sig inne på ett hotellrum och vägrar betala räkningen på 24 miljoner dollar! Hur har hon bränna alla de pengarna?
Jaja, nu har kronofogden knackat på och hon har visst lovat att göra en första betalning på 1 miljon. Låter som om shoppingturen gick lite överstyr, minst sagt.
Tur att jag höll lite hårdare i min plånbok idag.

Nej, nu är det dags att njuta av jordgubbarna.

3 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Gaaah, vilken mardröm! Ja, hur kan man lyckas bränna så mycket och inte verka ha koll på hur stor slutnotan blev??? Snacka om lyxbrud...

Och jag som fick dåligt samvete av att jag shoppade för 300 USD idag; jag skulle ha en ynka trädgårdsflagga(!) för fem dollar, resten var impulsköp. När jag kom hem hade jag inte ens flaggan med mig, den hade nog ramlat av vagnen inne i affären när jag jagade mina barn (Alba blev tom utropad som upphittad hos Customer Service)...

Jag skyller min lilla utsvävning på att jag inte kunde tänka riktigt klart pga allt bus... ;)

Ha det!// Magdalena

Camilla sa...

Ja, du behöver ju inte ha så dåligt samvete för ditt shoppande när man jämför med henne. Du har ju iallafall en bra ursäkt:)
Synd att du inte fick med dig flaggan hem bara. Har du svensk flagga också?

Hihihi, fick Alba något godis när hon satt där i Customer Service? Ja du milde, du måste ha varit helt slut efter den shoppingrundan.

Ha det.

Camilla

Nena in da USandA sa...

Nä, hon hann inte få nåt godis, som tur var. Jag tror att de flippade ur lite extra för jag hade gett dem ett slags gummy-snacks som de älskar, för att de skulle vara lugna o nöjda, så det var bra att hon inte fick mer socker... Sista gången jag tar med gummisar på shoppingtur, och kanske sista gången jag tar med alla tre busarna också...

Flaggan var inte en US utan en trädgårdsflagga. Jag ska visa bilder sen på bloggen. Annars vore det kul att ha en US och en svensk flagga, vi får se om jag kan fixa det.
Nattinatt från Midwest! :)