onsdag 10 juni 2009

Ska juni få sparken?

Vad har hänt med juni? Det är ju meningen att det nu ska vara fint väder och värme som kan göra vattnet badvänligt. Men vad händer? Kyla och regn. Inatt vräkte regnet ner och även om det kommer ner något just nu så är det grått och trist. Juni borde helt enkelt få sparken för att inte uppfyllt sina plikter mot människorna i detta avlånga land.
Detta väder är ju inte direkt optimalt för alla som slutar skolan nu. Det är ju inget vidare att springa ut i fina kläder och studentmössan på huvudet när regnet står som spön i backen. Det verkar helt enkelt så att juni har fått det hela om bakfoten. Eller gått i strejk. Kanske juni är lite sur för att maj snodde åt sig en massa sol och värme? Vem vet, men jag tycker att det är dags att juni börjar leverera nu för att inte få dåligt rykte.
Nu närmar sig ju midsommar, svenskarnas viktigaste helg förutom jul, och då gäller det att juni har laddat alla solbatterier. Om inte, kommer betyget att bli IG.
Tyvärr kan vi ju inte sparka juni och ta in en annan juni. Så det är väl bara att hoppas på bättring.

Tjingeling

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej min vän! Ja, jag lever fortfarande. Har helt enkelt inte haft ngn lust att blogga. Nästan vecka börjar min första semestervecka. Först ut är Rättvik över midsommar, efter det en mellanlandning i Borås för att kolla på Elton John och sedan blir det Östergötland. Lite Kolmården, Göta Kanal och Linköping/Norrköping. Vi har inte planerat så himla mkt. Andra veckan har jag v 31 och då åker jag och mor till Stockholm ett par dagar. =)

Vad har du för planer för sommaren? Ta hand om dig!

Kramar!

Camilla sa...

Åh vad mysigt att åka runt lite. Dalarna vid midsommar måste vara något extra. Ska vara hemma hos mamma då. Hoppas att det inte spöregnar, för vi har tänkt ta med A och åka & dansa runt midsommarstången.
Elton John vill jag ha en recension av senare. Skulle ha gått o sett honom för många år sen, men tyvärr blev det hela inställt.
Mina sommarplaner är väldigt flexibla. Vi får väl se...

Ha det gott & var rädd om dig.

Bamsekram