tisdag 2 juni 2009

Ordningen återställd

Jahaja, nu känner man igen sig. Sommaren som jag officiellt förklarade startskottet för igår gjorde en tvärvändning idag på eftermiddagen. Temperaturen rasade ca 10 grader på nolltid och det var bara att sätta på sig varmare kläder igen. Nu har det visst kommit ner kalluft från Ishavet säger väderfolket. Jo tack, det kände jag också. De här vädergudarna verkar ha fått det hela om bakfoten. Men det är väl typiskt för detta avlånga land. Skicka lite sol och värme i maj, resonerar nog vädergudarna, och sen chockar vi dem lite med iskyla lagom till sommaren.
Som väl är läste jag precis att det hela rätar till sig i mitten på nästa vecka. Tur det, för jag investerade i en ny bikini för några veckor sedan.

Nu är det en serie om krig och kärlek i Ryssland som gäller.

Tjingeling

4 kommentarer:

Katja sa...

Hurra! Då kan vi glida runt i nya bikinis båda två. Har beställt en på Ellos på vinst och förlust... Tack för ditt fina grattis gumman. Har haft häcken full som vanligt, men vi måste ses nästa vecka när jag kommer HEM!!! Kamar gulle-kompis!!! /K

Camilla sa...

Klart vi måste ses! Något annat är ju helt otänkbart vet du :)
Fick ju för mig att jag skulle sjunga för dig, men det blev mest krax. Så kan det gå.
Du behöver inte oroa dig för dina blommor, det regnar.

Bamsekramar till dig

Livet på Citronodlingen sa...

Man ska aldrig, ALDRIG säga att sommaren är här, eller våren.. eller att det är fint väder... Det slår aldrig fel :o)

Camilla sa...

Pysen
Jo du har nog rätt, men förhoppningsvis är det bara ett litet avbrott. Vi har ju trots allt haft den bästa våren sen Gud vet när :) Lite regn behövs också, fast jag tycker att det gärna kan regna på nätterna. Men man kan ju inte få allt.