söndag 21 juni 2009

Midsommar..

Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar.
Jag befann mig på Öland, hemma hos mamma. Som vanligt hade hon så mycket mat att det nog hade räckt till 20 pers, minst. Det är väldigt typiskt för min mamma.

När jag körde över bron med destination Öland så var det väldigt mörkt både norrut och söderut, det kom även några regndroppar på vindrutan. Inte helt kul då vi skulle iväg och dansa kring midsommarstången. Men skam den som ger sig. Vi skuttade runt en stund och därefter var det dags att attackera all mat. Mycket gott fanns det, men allra bäst är jordgubbarna tycker jag.
Lite aktiviteter i form av kubb och badminton hjälpte till att skaka ner maten lite.
En god idé så att tårtan fick plats också. Massor av prat och skratt hela kvällen.

Summering av midsommar:
  • antal regndroppar: ca 25
  • antal maträtter: MÅNGA
  • sol: ja
  • värme: nja
  • fylla & bråk som vanligt på de vanligaste ställena. Även ett knivmord på Öland.

Idag ska jag iväg på ett födelsedagskalas. Himla bra detta att inte behöva laga mat en enda dag under hela helgen.

Nej nu är det dags för frukost, jordgubbar med mjölk förstås :)

Tjingeling

Inga kommentarer: