måndag 8 juni 2009

EU & telefonundersökning

Jaha nu är det där EU-valet över. Skönt det. Nu ska det väl bara pratas om varför det blev som det blev och en massa annat kackel i några dagar. Därefter dör väl eländet ut för denna gången. Sedan dröjer det väl inte länge förrän varenda liten stolpe är belamrad med andra valaffischer inför riksdagsvalet nästa år. Men lite andrum ska det nog bli.

I lördags ringde det någon liten människa till mig som gjorde någon slags undersökning. Tänkte att jag kunde väl vara lite snäll och svara på några frågor. Visste jag att det var EU-val? Javisst visste jag det. Sedan ville människan att jag skulle gå igenom hela proceduren hur man röstar. Förklara alltså. Men hallå, jag vet faktiskt hur man röstar!!
Ja, du milde. Mest underliga undersökning jag någonsin har hört. Jag undrar faktiskt vad syftet var och vad resultatet skulle användas till.

Som vanligt på söndagkvällar är det ju film på TV4. Spanade in gårdagens film Twisted, men jag måste säga att jag blev inte riktigt klok på den. Jag måste faktiskt erkänna att jag tyckte att den inte ens var värd att kolla färdigt på så jag hoppade ner i snarkofagen istället och läste en bok. Tror det var ett bättre sätt att bli lite sömnig på.

2 kommentarer:

Taina sa...

Märklig undersökning eller vad det nu skulle vara för något.
Kram!

Camilla sa...

Taina:

Ja den var helunderlig. Jag fattade faktiskt inte syftet med den.
Kram