söndag 8 februari 2009

Spektaklet har börjat

Nu är första deltävlingen av spektaklet melodifestivalen över. Jag måste säga att jag inte alls var imponerad av gårdagens tävling. Ingen låt som verkligen stack ut och var sådär som fastnade som ett tuggummi i skallen. Emilias låt var bra, men människan sjunger inget vidare. Jag har aldrig gillat henne. Kommer ihåg när jag och syrran skulle gå på en konsert med Eros Ramazotti och Emilia var annonserad som förband. Gissa om vi tyckte att det var kanon när hon inte dök upp. Eros var ju superbra, och syrran hade lyckats få biljetter på 5:e raden. Vilken lycka!

Jonathan Fagerlund har tydligen sjungit i något irländskt pojkband, och det märks. Det lät som om Boyzone hade landat i Melodifestivalen. Hyfsat bra, men inget som stack ut.
Alcazar tror jag däremot skulle kunna funka bra i Moskva.

Tävlingens snyggaste kläder hade Marie Serneholt och värst igår hade nog Nina Söderqvist som hade blivit nerhälld i någon slags läder outfit.

Petra Mede var kanon tycker jag. Och vilka kläder sen! Det var bara att titta och njuta. Hoppas att hon fortsätter i samma stil.

Nästa vecka kommer jag att ha mycket stora förhoppningar om att höra några riktigt bra låtar som fastnar direkt. Vi får väl se om mina förhoppningar infrias.

Tjingeling

Inga kommentarer: