torsdag 26 februari 2009

Allt o inget

Åh vilken trevlig eftermiddag/kväll jag haft. Hämtade upp kompis J hemma hos henne kl 17 och sedan styrde vi kosan mot IKEA! Som vanligt hade vi en mycket trevlig shoppingrunda. En liten paus med kaffe och mandeltårta var ett måste, som vanligt. Sedan återgick vi till att botanisera bland alla varor. J hade lovat sin pojkvän att inte komma hem med en massa färger. Hur gick det med det löftet? Åt skogen förstås! Hon nämnde att han var färgblind, men vi lyckades lista ut att han nog istället såg färger alldeles FÖR bra. Jag tror att det minst färglada som min goda vän kom hem med var några servetter i beige.
Själv inhandlade jag mest lite ljus, det går ju åt en hel del här.
Kompis J jobbar alldeles för mycket så vi har beslutat att se melodifestivalen här på lördag. Det blir lite snacks av olika slag och vin. Tror verkligen att hon behöver koppla av lite.
Så det ska bli jättekul att bara sitta och prata lite.

Nästa vecka kommer ju Katja tillbaka hit. Det ska bli jättekul. Hoppas att vi kan klämma in en lunch någon dag. Det var längesedan, eller hur vännen? Lite Thai-mat hade varit gott :)

Det är alltid trist när vänner flyttar, men huvudsaken är att man håller kontaken och försöker att träffas när det går. Men jag saknar alltid mina vänner som inte bor här längre eller som jag har flyttat ifrån.
Men allra mest saknar jag T som bor på andra sidan Atlanten. Det är det allra värsta. Men förhoppningsvis ska jag snart kunna packa ihop och flytta över pölen. Det ska bli mycket spännande.

Ha det gott.

Tjingeling

1 kommentar:

Katja sa...

Vi måste träffas i veckan Givetvis ska vi äta oxå.. Kommer att sakna dig när du flyttar, men tycker ändå att det bör ske snart. För er skull! Kram