fredag 20 februari 2009

Inget särskilt


Idag har varit precis en sån dag. Håret helt oregerligt. Får väl skylla på vädret, kallt som tusan (-10). Ja för mig är det rena polarkylan.
Imorgon tar jag nya tag med håret. Det ska nog bli bra.
Svängde över till min kära mamma för att umgås och käka frukost på morgonen. Helt oplanerat givetvis. Det var skönt att bara och sitta och prata lite. Tycker ju dessutom att det är grymt tråkigt att äta ensam, så det här med måltider blir lite si och så.
Ikväll lagade jag ialla fall en kycklinggryta som min mamma gjorde ganska ofta för längsedan. Det blev gott, även om det inte är den maträtt med minst fetthalt man kan hitta. Men å andra sidan är det ju faktiskt helg.
Imorgon ska jag in till stan på förmiddagen och jaga reda på ett födelsedagskort till min kusin som fyller 30 år på tisdag. Sedan blir det full fart hela dagen.
Hör precis att det ska bli snö i helgen. Måste konstatera att snön legat ovanligt länge den här vändan.
Dags för lite avkoppling sedan snarkofagen med en bok i högsta hugg.
God natt

Inga kommentarer: