lördag 14 februari 2009

Kvällens omgång i sång

Då var deltävling nr 2 avslutad. Måste säga att det var en fullkomligt hysterisk förbättring i jämförelse mot förra veckan. Vad tyckte jag då om kvällens bidrag?
Vi kör i nummerordning för enkelhetens skull.
  • Lili & Susie hade en rätt hyfsad låt. Kunde väl haft roligare kläder, men men..
  • Lasse Lindh & Bandet: kändes som något jag kände igen men inte kunde sätta fingret på. Kläderna var väl inget att skriva hem om.
  • Jennifer Brown är ju grön i dessa sammanhang, men som vanligt levererade hon en bra låt, men lite för tam för denna tävlingen tycker jag. Hennes kläder var helt ok förutom de förfärliga handskarna (eller vad det nu var)
  • H.E.A.T var faktiskt bättre andra gången jag hörde den. Fullt ös. Kläder = inget att hetsa upp sig över.
  • Markoolio kände jag bara absolut INTE. Och kläderna sen, fruktansvärda.
  • Amy Diamond trodde jag faktiskt skulle gå direkt till Globen. Låten var käck. Kläderna var kul och annorlunda. Någon hade tänkt ett extra varv.
  • Cookies'n Beans, passade nog bättre på någon festival i den amerikanska södern. Sorry girls. Kläderna passade också i ovan nämnda del av världen.
  • Måns Zelmerlöv var min favorit innan jag ens hört låten. Varför? För att han alltid levererar, sjunger bra, kan röra sig och har sug i blicken. Kläderna var snygga, passar honom.

Med andra ord så tyckte jag att det var en ganska bra kväll i schlagerns tecken. Återstå att se hur nästa vecka blir. Då är det nämligen BWO's tur. Ska bli kul att se hur Alexander Bard ser ut i år. Vem kan glömma hans utstyrsel förra året?

Ha en fortsatt trevlig kväll

Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

("v")
`v´ alla hjärtans dag... varsågod

När det gäller dagens omgång i Melodifestivalen
så säger jag som så här;
"Det är helt jävla (f´låt..) patetiskt att
Sveriges inkompetenta befolkning överhuvudtaget
ringer in och röstar, att dom (vi..) sen inte
kan rösta för att se att låtarna ska spelas upp
mer internationellt sen är väl en börda vi får
leva med..."

Måns ska vara glad att han har annat som lyfter
låten för hans sånginsats är u s e l...
Heat= ja, Lili & susi= ja, Amy= hmm, okej..
Lasse Lindh & B= Håkan H vänder sig av skratt...
Resten var nog mest P4...

Ha en underbar kväll...

P.s. Tackar, bockar & skakar hand för länk...

Mr.T

Anonym sa...

Jag håller med dig. Deltävlingen i lördags var bättre än den i Gbg. Jag gillade också Måns låt skarpt men även Lili och Sussies. =) sångaren i HEAT hade dessutom en helt fantastisk röst, vilken power!

Kram /Marie