onsdag 26 oktober 2011

Vilken syn


Vaknade upp till denna syn när jag drog igång dagens första laddning i kaffebryggaren. Att dagens väder kommer att bjuda på blandad kompott kan jag nästan helt lova med tanke på molnen.
Jag vaknade redan vid 6-snåret, men det tyckte jag faktiskt var alldeles för tidigt så istället låg jag kvar i värmen under täcket och läste lite. Perfekt sätt att starta dagen på.

Jag hade grymt ont i benen igårkväll efter ett tufft ridpass. Både jag och pållen var rejält svettiga efteråt. Tur att det inte finns någon spegel där när man fått av sig hjälmen, men när jag hoppade in i bilen stirrade ett troll tillbaka p mig i spegeln.  Han fick ett fleecetäcke på för att inte bli förkyld, själv åkte jag hem och duschade och käkade middag innan systern ramlade in runt sjusnåret. Sedan var det full hjärnaktivitet innan jag ramlade i säng vid 22-tiden helt slut.
Idag mår jag alldeles prima däremot och känner mig riktigt pigg.

Föresten hör jag nu på TV att det idag är potatisens dag. I potatisens huvudstad Allingsås kommer det tydligen att firas ordentligt idag med bland annat avtäckning av en tavla gjord av potatis på samma sätt som dte görs med äpplen i Kivik. Så nu vet ni det. Bara att hugga tag i potatisskalaren och svänga ihop en potatisrätt idag med andra ord.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vackert! Min dag börjar också tidigt och jag ska läsa snart. Skönt! Jag tjuvstartade med potatis igår ;)

Roligt att du bokat din resa!!!


Kram

Annika sa...

Superfin himmel!
OCH så fick jag lära mig ngt nytt, potatisens dag alltså. Trevligt, trevligt....
Potäter ät goda.
Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Tack! Jag kände mig lite nedslagen innan när jag jämförde med er alla duktiga fotografer!
Ahh, potatis i alla former gillar jag.

Snart är det bara en månad kvar till take off. About time:)
Kram


Annika:
Tac så mycket! Bilden är inte den bästa, tog den från mitt köksfönster över Öland.
Kul att jag kunde förmedla en nyhet. Nästa kommer imorgon;)
Potatis är en underskattad rotfrukt tycker jag.
Kram

Annika sa...

TYCKER jag med!
OCH numera har den ju närapå en varningstämpel på sig pga alla LCHF:are med fler som skyr potatis som pesten,
SÅ tröttsamt...
OCH FEL.
Kram igen!