måndag 10 oktober 2011

Blodsugande äckliga kryp

Som jag skrev igår så råkade jag ju ut för ett blodsugande litet kräk häromdagen, en fästing alltså. Den satt fast precis nästan mellan lillfingret och ringfingret på vänster hand. Kliar gör det så att jag håller på att bli galen, men krämen jag fick av syrran lindrar lite. Men nu har det svullnat också. Ja, halva handen typ.


Ja, ni ser ju själva. Knogarna syns överhuvudtaget inte på de sista två fingrarna. Om det inte har gått ner om några dagar så får jag väl ta och gå iväg till en doktor så de får ta en titt på eländet.
Jag som aldrig tidigare i livet har fått en fästing verkar ju vara överkänslig mot de äckliga krypen, eller så är de bara väldigt giftiga just nu. Vad sjutton vet jag. Jag hoppas bara att det snart går över och att handen snart ser ut som vanligt igen.
Nu blir det minsann inga mer turer ut i svampskogen för min del förrän de där vidriga små krypen har dött. Jag undrar varför de finns och vilken funktion de har. Vad jag kan komma på så fyller de ingen som helst funktion mer än att vara ett gissel för människor och djur.
Personligen tycker jag att man gott kunde utrota dem. Jag är säker på att ingen skulle sakna dem.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det där ser inte bra ut, du har helt klart reagerat kraftigt på fästingen. Gå till doktorn "sooner than later" om inte svullnaden och klådan ger med sig.

Hoppas det blir bättre snart!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Jag måste ha fått en kraftig reaktion på det där äckliga lilla krypet.
Som väl var så varade det inte så länge. Men när jag såg svullnaden började jag undra vad som höll på att ske.

Kram