måndag 17 oktober 2011

Ny vecka, igen

Måndag igen. Det känns som om dagarna bara rinner iväg, alldeles för fort.
Helgen har bestått av jobb och ridning. Vädret har varit helt ok, men jag har inte känt mig alls på topp. Huvudvärken kom som ett brev på posten i fredagskväll och sedan vägrade den ge med sig. Och igår när jag kom hem kände jag mig helt under isen. Dessutom fick jag feber så jag låg nerbäddad i soffan hela kvällen. Nu har både feber och den värsta huvudvärken släppt. Skönt det, men jag undrar om jag inte håller på att åka på någon förkylning för det känns skumt i halsen. Det kan ju lika gärna vara falskt alarm, vilket jag hoppas på.

I trappuppgången bredvid bor det en hund. Inget konstigt med det alls. Men hundstackaren gillar uppenbarligen inte att vara ensam för den skäller konstant. Den körde igång för en timma sedan och kommer väl att fortsätta skälla mer eller mindre hela dagen. Stackars vovven. Och oss som måste lyssna på den.

Igår var det dags för den nya serien Pan Am på TV3. Den hade jag bestämt mig för att se och jag lyckades faktiskt hålla mig vaken ända tills slutet.
Vad tyckte jag då? Jo, den var faktiskt riktigt bra. Så den ska jag fortsätta att följa. Annars är det inte så många serier som jag tittar på faktiskt. Jag brukar ju missa vilken dag de går:)

Hoppas att ni haft en skön helg och att starten på den nya veckan bli riktigt bra.

Tjingeling

6 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Hoppas att du frisknar till snart!
Det känns som att det är måndag-fredag och ny vecka hela tiden tycker jag. Konstigt, men det är nog ett tecken på att man har roligt iaf va?
Kram till dej!

mammaxtre sa...

Vad skönt att febern släppt. Att vara vuxen och ha feber är ingen hit.

Min hals är också skum. Något pågår som jag inte riktigt känner igen. Men jag väljer att nonchalera detta och hoppas att det på så sätt går över :-)

Ha en fin dag

Annika sa...

PAN AM är riktigt bra, faktiskt. Ser också på det och håller tummarna för att programmet ska hålla sig flytande.
Trist, trist med förkylning. MÅ du känna dig bättre NU!!
Kram!

Camilla sa...

Åsa:
Har tydligen fått öroninflammation så nu blir det piller i 10 dagar. Dr lovade att huvudvärken snart skulle ge med sig. Skönt:)

Javisst flyger tiden bara fram. Jag känner att jag inte riktigt hänger med:s
Kram

mammaxtre:
Var glad när febern släppte och trodde att allt var frid och fröjd. Tyvärr återkom det så det blev ett besök till farbror doktorn. Nu ska jag väl bli frisk snart iallafall.
Hoppas din mysko hals bara är ett falskt alarm och att det inte utvecklar sig till något annat.
Ha det gott.

Annika:
Åh, vad glad jag är att du också är en TV-junkie. Jag behöver inte känna mig ensam i mitt beroende;)
Jag gillade PAN AM skarpt. Hur många avsnitt har du sett? Här visades det första häromdagen. Jag håller tummarna att det fortsätter.
Kram

Annika sa...

Tror de är inne på femte avsnitter nu, kan det stämma? Jaghar DVR:at det senaste och ska se det snarast.
GILLAR!!
Nej, du är inte ensam junkie, never ever...

Camilla sa...

Annika:
Då har jag ju en del att se fram emot:)
Jag får dela med mig av det som visas här hemma så att du inte missar något som är värt att se:)
Kram