torsdag 6 oktober 2011

Riktigt höstrusk

Idag är det riktigt höstrusk. Det blåser så att träden nästan viker sig. Som om detta inte vore nog så ska det visst börja regna senare också. Det är bara att gilla läget. Och jag ska inte klaga för jag kan sitta inne hela dagen om jag vill. Värre är det för de stackars vägjobbarna på Ölandsbron. Fy sjutton säger jag bara för att jobba där. Där är det ännu värre.
Redan igårkväll kom de första tecknen på att hösten nu är här för att stanna för då var det riktigt kallt i blåsten. Jag frös som sjutton när jag åkte ifrån stallet.
Så när jag kom hem drog jag igång en kanna te och tände 16 ljus. Det, tillsammans med en dusch, hjälpte min genomfrusna kropp att tina upp litegrann.

Nu sitter jag åter med tända ljus och kaffe för att piggna till ordentligt. Det är ett bra sätt att börja dagen på tycker jag.



Jag tror att jag får ta en tur till Ikea idag för att fylla på ljusförrådet och köpa lite glasburkar till mina tarttkantareller som ligger på tork. Kanske blir det en tur till en garnbutik också. Jag måste fylla på med lite nytt garn. Jag hoppas att hitta riktiga sprakande färger för jag tycker att det behövs nu när allt börjar blir mörkt och grått.
Lite andra småprojekt finns det också på listan. Och när de är klara ska jag bara njuta av en bok medan vinden viner för fullt utanför.

För att spä på höstkänslan ytterligare blir det en köttgryta till middag. Det ska bli riktigt gott.

Givetvis kommer jag att ha en massa ljus tända hela dagen. Det känns som ett måste i detta höstrusk.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker det låter rikigt MYSIGT. Men, så gillar jag ju hösten också.
Väldigt mkt.
Väldigt trevligt med alla ljus. Gillar din ljuslykta!
Precis, det är bara att dra till iKEA och köpa lite nya ljus!
Köttgryta är perfekt höstmat.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Jo, idag tycker faktiskt även jag att det är lite mysigt. Det är ju första höststormen. Och så får jag ju tända alla mina ljus även på dagen:)
Jag gillar också ljuslyktan. Den är från Lotta & Mary i Färjestaden på Öland. http://www.lottaomary.com/Hem.html
Där hittar man en massa trevliga saker. En massa fina bilder finns på deras hemsida.

Och nu har jag laddat upp med en massa ljus, så nu blir det elda av:) Och så köttgryta förstås;)

Kram

Charlie sa ... sa...

Jag måste vara östkustens storkonsument av ljud. Det går åt minst 8 värmeljus här varje kväll.

Ikea nästa för mig med!!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Vi är östkustens ljusdrottningar då:) Någon måste ju se till att hålla uppe Ikeas ljusproduktion eller hur?;)

Kram