onsdag 12 oktober 2011

Normalt läge

Faran är över. Ja, handen har alltså återgått till sin normala storlek och kliandet har upphört nästan helt. Tack och lov säger jag bara. Det verkar inte som om jag kommer att få några sjukdomar av de där äckliga små krypen heller, för jag mår precis som vanligt.
Några fler skogsbesök kommer det iallafall inte att bli. Föresten är det ju inte heller att rekommendera eftersom älgjakten körde igång i måndags. Jag har ju ingen lust att bli misstagen för att vara en älg av någon jägare.

Vi har en helt underbar höstdag här med hög kall luft och solsken från en klarblå himmel. Skönt med lite omväxling från de senaste gråa och regniga dagarna. Men då har jag varit inne och myst med en massa tända ljus, SATC i dvd:n, stickning och bokläsning. Jag läser just nu en sådan bok som jag längtat efter ett bra tag nu. Ni vet en såndär som gör att allt annat bara avstannar för en stund medan man blir förflyttad till en annan värld.

Idag däremot tänker jag ta en promenad i det fina vädret och sedan i eftermiddag blir det en tur till stallet också. Med andra ord kommer det att bli en väldigt bra dag tror jag.

Dags att ta tag i de saker som jag ska göra innan jag kan ge mig ut.

Ha en skön dag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Skönt! Ingen doktor behövdes. Puh!

Det låter härligt med fin höstdag och så besök i stallet.

Njutning!

(Och jag gillar SATC, stickning, tända ljus också)

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Jag drar en lättnadens suck:)

Vi hade en underbar höstdag här och dagen ser ut att bli likadan.
Jag njuter för fullt. Så här ska hösten vara, inte bara en massa regn och blåst:)

Kram