fredag 21 oktober 2011

Fredagsblandning

Fredag återigen. Vart tog veckan vägen? Den bara flög förbi.
Ruskvädret har också dragit förbi för denna gången och nu skiner solen men kvicksilvret orkar knappt upp över +5.  Nog om väder, även om jag hoppas att det åtminstone inte regnar i helgen då jag ska jobba lite.

Gårdagens världsnyhet var ju att Khaddafi hittades och dödades. Det måste ha varit en stor lättnad för befolkningen i Libyen. Nu gäller det bara att de får ordning på styret i landet så att de alla kan leva i fred och inte behöva leva i skräck längre. Det lär nog bli en process som kommer att ta ett tag. Huvudsaken är att det hela blir så bra som möjligt för befolkningen.
Det verkar som om vi nu lever i en tid där folk som lever i länder där förtryck och diktatur härskar har fått nog och med alla medel försöker få bort dessa enväldiga härskare som styr landet med järnhand. Jag tror att det kommer att få se mer av detta i framtiden.

Nästa helg ska jag bänka mig framför TV:n för då kör Så mycket bättre igång igen. Den här omgången är det följande artister som är med: Tomas Ledin, Timbuktu, Eva Dahlgren, Lena Philipsson, Mikael Wiehe, Laleh och E-Type. En spännande blandning tycker jag. Jag har stora förhoppningar med tanke på att förra säsongen blev en sådan formidabel succé. Dessutom tycker jag att det är en av TV:s bättre satsningar på mycket länge, jag är blir så vansinnigt uttråkad av floden av tävlingsprogram som bara sköljer över oss i varenda kanal. Överallt tävlas det, och det verkar inte finnas någon gräns på vad man kan tävla i tydligen. Förra fredagen råkade jag, av misstag, få in Idol. Herregud så dåligt det var!
DET misstaget kommer inte att upprepas ikväll det är en sak som är säker:)

Nu har vovven kört igång med sitt skällande igen. Det är nästan så att jag önskar att den blev åtminstone lite hes.

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig fredag. Själv ska jag åka till pållen i eftermiddag för lite motion och mys:) Det blir definitivt dagens höjdpunkt.

Tjingeling

7 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Åh, så ska det låta! Jag gillade det programmet, skön stämning på nåt sätt och mina förutfattade meningar om en del av de medverkande fick sig en rejäl törn dessutom. Ska nog klura ut om kvällens avsnitt sänds på webben, vore så najsigt att se!
Ha det så bra i helgen, kram

Annika sa...

Vet du att jag inte har sett ett enda avsnitt av "så mkt bättre", förstår att det är ett misstag.
Efetrsom jag är med i TV4 Premium har jag säsongerna att titta på där, och borde göra så!
Skall göra det!
Alla prisar det så!
Tävlingsprogram kan verkligen blir jobbiga.
Ja, nu ska vi se vad det blir av Libyen.
Kramar och ha en fin helg!

mammaxtre sa...

Jag tittar nästan aldrig på tv, men så mycket bättre vill jag inte missa. Eva och Tomas och de andra, riktigt bra artister. Kan bli hur bra som helst.

Ha en fin fredagskväll

Camilla sa...

Åsa:
Det var så himla bra förra säsongne tyckte jag! Vilket underbart program. Jag måste också erkänna att jag hade förutfattade meningar om DiLeva och Petter, men det blev en 180 graders vändning:)Det borde visas på webben redan samma kväll. Så rattat in TV4 Play nästa lördag.
Ha en skön helg.
Kram

Annika:
Du måste bara se det!!Ett av de mest underbara progrma som jag sett, faktiskt.
Alla de här tävlingsprogrammen står mig snart upp i halsen. Visserligen kollar jag på Dobbidoo men struntar i vem som vinner.
Kram o ha en riktigt skön helg.

Swedish Army Wife sa...

Så ska det låta är nog det enda programmet jag saknar, får hoppas att jag kommer ihåg att leta upp det på webben för med de gästerna vill man ju inte missa det :) Förra säsongen var så himla bra!

Jag ser att du ska till USA över jul och nyår, fasen vad roligt! Jag har inte ens varit i NY än men en vacker dag så..du får ta mycket bilder och visa :)

Camilla sa...

Swedish army wife:
Jag kommer att påminna dig när Så mycket bättre kör igång på TV4 så att du kan kolla på det på webben. Tror att man kan göra det i en vecka efter att det sänts, såvida man inte har TV4 Premium.
Det verkar som om Tomas Ledin blir först ut. Det är ju en av mina stora favoriter så det SKA jag bara se:)

Ja, jag ska över och spendera jul o nyår med särbon. Det ska bli jättekul. Minst ett besök i NYC blir det, absolut.
Kram
Kram

Camilla sa...

mammatre:
Ja, det gäller att vi bänkar oss framför TV:n på lördag för att kolla in säsongens premiäravsnitt.
För det måste vara ett av de allra bästa program som visats på TV på mycket länge.
Kram