onsdag 19 oktober 2011

Diagnos & travel news

Hej och hå. Hemkommen från doktor och apotek. Efter flera dagar av konstant huvudvärk som bara blev värre var det dags att för mig att ta tjuren vid hornen och pallra mig iväg till en doktor. En mycket trevlig man som konstaterade att jag minsann har öroninflammation. Jahaja, det var ju väldigt längesedan jag hade detta. Men med lite medikamenter lovade han att den värsta värken kommer att lägga som om någon/några dagar. Det var ju skönt att höra för nu pallar jag snart inte med detta mer.

För att pigga upp mig själv så fixade jag biljetten idag så att jag kan spendera jul och nyår med T. Det blir första gången jag gör det på andra sidan pölen, men det ska nog bli mysigt. Han har så mycket planer att jag blir yr i huvudet (mer än vanligt alltså). Själv har jag bara ett önskemål, och det är att åka in till NY för att kolla in juldekorationerna. Eller önskemål föresten, det är mer ett krav! Jag vill bara gå och insupa atmosfären eftersom jag älskar julen. För mig är dte bästa högtiden av alla.
Men jag kommer att sakna mamma vid jul faktiskt. Jag är så himla traditionsbunden vid jul att det inte finns. Men nästa år ska vi vara i Sverige igen.
Däremot tänker jag inte köpa en endaste liten julklapp till T här hemma. Det verkar ju som om jag dyker upp i värsta reaperioden. Bra bra sånt gillar jag:)

Ute är det värsta stormen. Jisses, vad det blåser! Tur att jag inte har tupé eller peruk säger jag bara för den hade förvandlats till någon slags flygande farkost. Och vem vet vart den kunde ha landat isåfall?

Nehej folks, nu ska jag ta en huvudvärkstablett och sedan åka till pållen en stund tror jag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Vad bra att det "bara" var öroninflam. Då går det över även om det är fruktansvärt jobbigt när det håller på att värka. Kul med nyår här, skönt att träffa din love ju. Hur länge har ni haft distansförhållande? Berätta mer!
Kram o krya

mammaxtre sa...

Men vilken tur att du gick till doktorn!

Så skönt att åka iväg. NY och juldekorationer, det är grejer det :-)

Annika sa...

Skönt att det inte var värre än så...
OCH ja, klart ni ska till NYC och spana in juldekorationerna. SÅ fint och så mkt stämning!
Helst innan jul, såklart.
Hur lång tid tar det för er att ta er till Manhattan?
Jag älskar verkligen julen här. Den maxas så rejält!!
Kram!

Camilla sa...

Åsa:
Ja, det var verkligen tur att det inte var något värre. Men nu är jag på bättringsvägen som tur är.
Det ska bli kul att fira jul o nyår där med T.Premiär ju:)
Vi har varit tillsammans i 5 år (herregud!) och kört distans hela tiden. Han vill flytta hit, men att sälja hus där nu är ju inte det lättaste precis. Så vi får väl fortsätta så här ett tag till. Jag har ju pållen här nu och en massa annat som gör att jag inte har något vidare sug att flytta mer.
Kram

mammaxtre:
Det tog emot att gå till doktorn, men till slut stod jag inte ut längre. Så det var bara att bita i det sura äpplet och beställa en tid.Och det var ju tur det;)
Ska bli skönt att åka över till T och vara där i nästan en månad. Då kan vi ta det lite lugnt.
Kram

Annika:
Jag vill in till NYC innan jul för att spana in juldekorationerna. Rockefeller Plaza blir ju ett givet stopp:) Det tar ca 45-60 min för oss att köra in till Manhattan beroende på hur mycket köer det är. Så det är ju inte farligt. Dessutom hittade vi ett ställe med bra parkering till hyfsat pris:)
Det ska bli roligt med alla dekorationer. Jag älskar ju julen:)
Kram