lördag 15 oktober 2011

Kallt

Vaknar till en underbart vacker morgon, men så kallt! Frosten ligger vit på taken och termometern når inte ens upp till +1 grad. Det lär väl förvisso ändra sig under dagen. Men några högre temeperaturer kan vi nog inte räkna med. Så för att inte frysa ihjäl har jag nu hämtat mina yllejackor i källaren. Igår frös jag som sjutton och det tänker jag min själ inte göra idag.
Att vi kommer att få se dagar med några högre temperaturer hädanefter är nog inte särskilt troligt. Men så länge det inte regnar så är jag nöjd:)

Föresten så har polisen tydligen fått tag i fyra killar mellan 15-18 år som nu sitter i förvar skäligen misstänkta när det gäller mordbranden i Berga Centrum. Ja, den är tydligen klassad som mordbrand.
Mycket osmarta grabbar måste jag säga som nu har förstört resten av sina liv. Så långt tänkte de nog inte, men det är inget försvar.
Det kanske blir fler som plockas in av polisen, det vet man ju aldrig. Det återstår att se vad som händer i den här röran.

Nej, nu är det dags att åka iväg och jobba.

Hoppas att ni alla får en fin lördag.

Tjingeling

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

När unga pojkar ställer till det för sig så pass att de faktiskt kan ha förstört framtiden för sig, då blir man illa berörd.

Kylan ja, den får vi nog allt vänja oss vid nu. jag skrapade bilen härommorgonen, hur kul är det...inte alls.

Ha det gott

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag håller med dig, samtidigt undrar jag hur de är funtade faktiskt. Något sunt förnuft måste väl ha fastnat hoppas man ju.

Här har jag bara fått skrapa bilen en gång än så länge, men det lär väl bli fler antar jag. Inget jag ser fram emot.

Kram