torsdag 27 oktober 2011

Idag är det nallar som gäller

Morgonens utsikt genom fönstert bjöd inte på samma vackra himmel som igår. Helt ärligt såg man inte ens himmelen sådan dimma var det. Molnen formligen låg på backen i stora sjok. Hoppas nu att det blir sol imorgon för det blev det efter förra dimanfallet. Jag håller tummarna.

Igår firades potatisen och idag är det dags för något helt annat, det är nämligen Internationella Nalledagen.



Den söta Mirandanallen får väl representera alla nallar som vi alla någon gång har haft. Här i stan så startades ett företag för några år sedan som heter Nallebudet. Genom dem kan man skicka olika typer av små nallar med hälsningar. Perfekt! Och bara för att alla ni som bor i USA inte ska känna er alltför åsidosatta så finns det en filial där också. Här kan man se vilka nallar det finns att välja på om man vill skicka en lite annorlunda hälsning till någon. Kul med företag som växer från bara en idé till något större på kort tid.

Följetången med den skällande, hårbeklädda varelsen i uppgången bredvid fortsätter. Idag har den skällt non-stop hela dagen. Eftersom jag nu börjar tröttna på att höra den har jag beslutat mig för att bedriva lite detektivarbete för att lista ut i vilken lägenhet den bor. Dessutom har jag bestämt mig för att skriva en snäll lapp för att bara göra ägarna uppmärksamma på att deras hund inte tycker om att vara ensam. De borde verkligen försöka få tag i en dagmatte till vovven så att den slipper vara ensam. Hoppas att de inte tycker att jag är en riktig gnällkärring, men hur ska de kunna veta att hundstackarn skäller så att vi som måste lyssna på det bara önskar att den kommer att tappa rösten vilken sekund som helst?

Eftersom det mest visas skräp på TV så fortsätter jag med mitt SATC-maraton.  Med stickningen i högsta hugg.

Tjingeling


2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vad mysigt det låter, sticka och SATC!

Jag äter choklad, dricker te och har mysbrallor på. Vilken skön kombo. Det här ska jag göra om.

Tack för din hälsning Camilla....tänkte på det du skrev om jag hade haft bättre framgång med prutandet om mattan inhandlats efter badet....hehe.

Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Jag har hamnat i något slags stickkoma. Jag hade också mysbrallor på och drack te, det var bara chokladen som fattades. Jag hoppas att den smakade gott:)

Kanske hade det blivit ett väldigt bra pris på den där mattan efter badet;)

Kram