söndag 9 oktober 2011

Lite försenat firande

Vilket vackert väder vi haft idag! Men tempen har fallit betydligt de senaste dagarna. Morgnarna är riktigt kalla och imorse var det inte mer än +5 grader när jag vaknade. Och inte lär det bli varmare. Nu går vi in i frysperioden då jag känner mig som en djupfryst ispinne mer eller mindre varje dag. Tinar väl upp sådär någongång i vår.

Idag har vi firat min syster som fyllde år i torsdags. Hon bjöd på en jättegod soppa, efterrätt och tårta. Smaskigt värre kan jag meddela.
En väldigt trevlig eftermiddag/kväll med familjen var det och jag har nog inte skrattat så mycket på länge. Det är nästan så att jag har kramp i magen.
På tisdag far hon iväg på sin årliga tredagarstur till Varbergs Kurort & Spa. Hoppas att hon får det skönt och att inga rullgardiner far ner mitt i natten och halvt skrämmer slag på henne som förra året.

Föresten upptäckte jag en liten fästing som hade satt sig fast mellan lillfingret och pekfingret häromdagen. Den tog jag givetvis bort genast. Äckliga små kryp de där. Men jädrans vad det kliar. Jag håller på att bli galen. Fick med mig någon salva från syrrans hemapotek. Inte nog med att det kliar, det är svullet också. Om det beror på att det kliar så förtvivlat eller vad har jag inte kunnat luska ut än. Får väl vänta och se om svullnaden går ner.

Nu ska jag bara kika lite på någon film på TV innan det är dags att krypa ner i snarkofagen med min bok som sällskap.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Trevligt med kul födelsedagsfirande ihop med familjen! Skratta är ju bäst mot allt så det låter härligt med lite ont i magen ;)

Bra att du fick bort fästingen...otäckingar. Hoppas det slutar klia.

Happy Monday!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Ja, det var verkligen en jättekul dag. Jag älskar att skratta ordentligt:)

Fästingskrället fick jag bort men det kliar så jag håller på att bli galen.
Jag hatar de små krypen och fattar inte vad de fyller för funktion.

Kram