torsdag 16 juni 2011

Två dagar gammal

Var ledig idag och den tillbringade jag hos den ömma modern. Staketmålning stod på schemat för dagen. Bra val av dag tycker jag eftersom det verkar som om det kan bli regn imorgon. Och föresten har jag ändå inte tid då. För imorgon börjar min sjudagarsvecka på jobbet. Det kan nog bli tufft sådär dag 5 eller 6, men det är bara att bita ihop. Jag är ju ledig nästa helg:)

Systerdotter A visade sig också vara hos den ömma modern/mormodern hela dagen. Och eftersom hon älskar hästar så drog vi iväg så att hon skulle få se den lilla fölungen som föddes i tisdags morse.


Och här är hon, lilla Caribbean Star. Även om jag kanske hade döpt henne till Caribbean Moon eftersom hon har en liten halvmåne i pannan.
Bilden är ju inte den allra bästa då det inte är helt lätt att ta kort på en liten sprallig krabat som inte står still en sekund och dessutom är inne där ljuset inte är det allra bästa. Men så fort jag får ett bra kort ute så kommer det upp.
A var i sjunde himlen och tyckte att hon var hur söt som helst, och lyckan var total när det lilla fölet kom fram och nosade henne på handen. Sedan tyckte hon att vi skulle gå in och hälsa på Riskas också när vi ändå var där. Han var inne och skulle precis få pedikyr av hovslagaren när vi dök upp. Välbehövligt kan jag säga. Men en aning mer hårhänt än när vi människor går på pedikyr. Detta skulle jag inte vilja uppleva, men det är nog skönt för dem.
Men jag har lovat den lilla damen att hon ska få följa med och rida lite i sommar. Ska bara försöka att hitta en hjälm som passar hennes lilla huvud först.

Nu till ett annat litet djur. Eller ja, inte så litet precis. För på baksidan av mitt hus bor det en hare.

Den här kan jag garanterat säga är mer än två dagar gammal även om jag inte är någon harexpert:) Och med tanke på att detta är taget från fjärde våningen så förstår ni nog hur stor den är.
Nu har haren iallafall fått smak för morötterna som någon vänlig själ lagt ut till den. De har legat där några dagar utan att haren vågat närma sig dem. Men nu mumsar den glatt i sig.

Nu har jag tyvärr inte tid att sitta här och knappa ner mer. Tvätten väntar och sedan ska jag färdigställa en ansökan för ett jobb jag skulle vilja ha.

Ha det gott.

Tjingeling

6 kommentarer:

Magdalena and Co in US sa...

Men så söt lilla pållan är. Roligt att se bild. Kram

mammaxtre sa...

Föl som är så fina att titta på. Jag förstår att lyckan var total.

Ha det fint

Charlie sa ... sa...

Nu är fölet här! Så söt, jag kan förstå känslan. Vilken fin halvmåne i pannan också.
Jaha, ett 7-dagarspass låter tufft men bra att du har ledigt nästa helg och kan se fram emot det.
Du är så produktiv när du är ledig. Målar staket och grejer. Duktigt!

Kram

Camilla sa...

Magdalena:
Ja, hon är så söt. Det är ju inte så ofta man får se dem så små.
Kram

Mammaxtre:
Ja, fölisar är både söta och roliga. Benen fladdrar liksom åt alla håll samtidigt:)
Kram

Lotta:
Ja, nu är väntan över. Var ju tvungen att ta med A(som är 6 år)så att hon fick se den.
Jag kan säga att nästa helg kommer produktiviteten var lika med noll. Då ska jag bara njuta:)
Jag hjälper mamma med lite grejer bara eftersom hennes man inte längre klarar av en massa saker. Trist, men sånt är livet.

Kram

Annika sa...

Men så FIN och söt!!
Så söta små för är.
Klart du är glad!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Javisst, är hon jättesöt! Lilla systerdottern ville helst ta med henne hem:)

Fler bilder lär väl komma så att vi kan följa den lillas framsteg.

Kram