torsdag 23 juni 2011

Drama!

Äntligen efter sju dagar på jobbet har jag gått in i ledighetsmode. Så skönt! Synd att vädret inte är det bästa, men vad fasen. Jag hoppas på bättre imorgon, för just nu liknar det mest höst. Regnet kommer ner i häftiga skurar och blåsten viner runt knuten.

För att fira min ledighet tog jag mig in till stan för att kika lite. Och hamnade mitt i en butiksstöld. Där knatade jag in i guldsmedsbutiken i lugn och ro för att kolla in rean. Där står en kille i solglasögon och två väktare medan butiksbiträdet kollar på ett gäng guldkedjor. Jag trodde att han ville ha dem värderade eller lagade och för att värdet var stort så fanns det två Securitasvakter på plats. Men sen hörde jag en av dem prata i sin mobil,allt medan snubben närmade sig mig mer och mer. Då var jag inte så tuff kan jag säga. Alla möjliga tankar for igenom mitt huvud i raketfart. Kidnappning och gud vet vad. Snacka om att bli uppstressad! Jag har nog sett för många filmer:) Som väl var kom polisen snabbt och tog hand om killen som var lugn som en filbunke. Medan de höll på smög jag mig ut ur butiken. Phuu.

Tjingeling för nu.

Inga kommentarer: