tisdag 28 juni 2011

Skandal är kanske inte rätt ord

God morgon världen!
Här är sjukdomstillståndet följande. Febern har gett vika, men snuva och lite hosta ställer fortfarande till det. Huvudet känns som om det inte riktigt hänger med. Jag fortsätter att proppa i mig diverse grejer som kan vara bra för att bli frisk fortast möjligt.
Vädret är kanonfint med värme. Det gör att det blir hett här i lyan. Närmare 30 grader, typ.

När det gäller nyheter så brukar det ju vara torka den här tiden på året och vad som helst kan bli en nyhet. Men en ständig följetång i media just nu är SOS Alarm och alla de gånger som folk nekas ambulans och i många fall dör som följden av detta. Rena skandalen om någon frågar mig. Vem vill åka ambulans om man inte absolut måste? SOS tycker själva att de gör ett bra jobb. Undrar vilken självinsikt de har?
Bara för att jag var nyfiken så gick jag in på deras hemsida för att se vad det var  för kvalifikationer som krävdes för att arbeta hos dem. Jag gjorde ett test på deras hemsida och fyllde i alla uppgifter. Jag har verkligen noll erfarenhet av arbete från räddningstjänsten eller sjukvården. Döm om min förvåning när resultatet blev att jag var kvalificerad att söka jobb hos dem. Nyfiken kikade jag på en jobbannons för att se vad som krävdes. Sjuksköterskeutbildning var meriterande! Jag trodde att jag skulle smälla av. Inte underligt att folk som sitter där inte har någon som helst aning om hälsotillstånd som verkligen kräver ambulans och en snabb sjukvårdsinsats. Skandal är ett ord som nästan känns tandlöst i sammanhanget.
Det är nog dags att de anställer människor med rätt kompetens så att inte fler liv spills i onödan.

Nu ska jag vila lite.

Tjingeling

Inga kommentarer: