fredag 10 juni 2011

Tillbaka

Här kommer äntligen ett litet livstecken:)

Tack och lov att denna arbetsveckan är slut säger jag bara. Jobbet har inte varit värre än vanligt. Men värmen har inte varit helt rolig, även om jag älskar värme så gör jag det inte på vårt hotell där det inte finns tillstymmelse till ac! Så fort man gör minsta rörelse så sprutar svetten och rinner i floder nedför ryggen. Vatten har jag druckit flera liter, och det har jag svettats ut. M a o så har det inte varit tal om några toabesök på sisådär 10 timmar. Inte så bra för mina njurar precis. Och dessutom så blir man ju grymt trött att hålla tempo när kroppen gör sitt bästa för att kyla ner sig. Därav anledningen till noll inlägg på sistone.

Men nu är jag ledig hela helgen! Åh, vad skönt det ska bli även om jag har några projekt inbokade.
Bland annat så måste jag ta mig iväg till Indiska för att byta min älskade tunika som jag köpte för ett tag sedan. Tvättade den igår efter konstens alla regler. Och vad hände? Jo, när jag väl fick ut den ur tvättmaskinen såg jag att hela kragen var upptrasmad. Vad fasen! Hoppas att de fortfarande har några kvar i min storlek för jag älskar den verkligen. Och då blir det bara handtvätt, oavsett vad tvättrådet säger.
När jag väl har klarat av det tänkte jag bege mig till Kalmars senaste tillskott som har premiär imorgon. En saluhall! Det var ju min idé för några år sedan, liksom ett lekland för barn. Och någon snodde båda. Är det någon som tar sig in i min hjärna och rensar den på affärsideér? Jag bara undrar:)

Vädret har varit en stor snackis här de senaste dagarna. Igår gick det från 25 grader och sol till åska och regn på några minuter. Några smällar senare så var det hela över. Regnresultat=6mm. Kan säga att det behövs liiite mer än så. Men jag vore tacksam om det kunde regna på nätterna och vara fint på dagarna. Hör ni det, vädergudar? Men å andra sidan ska jag inte klaga för de stackars örebroarna hade 11 000! blixtnedlsag häromdagen. Och de säger att hel alndet har haft ca 59 000 blictnedslag på några dygn. Normalt för ett år är tydligen 100 000. Och det är bara början av juni. Vad ska detta sluta?

Ikväll ser det iallafall ut som om det ska börja regna vilken minut som helst. Jodå, det kom lite yttepytte regn när jag red, men jag tror inte att det blir mer. Men eftersom det är mörkt som i en kolsäck nu så passar jag på att tända lite ljus.
Jag älskar Yankee Candle's ljus och blev helt lycksalig när jag upptäckte att en butik här i stan har börjat sälja dem. Travade in och köpte några när jag var ute på min shoppingrunda häromsistens. Bland annat min senaste favorit, Cherry Blossom. Doftar helt underbart. Så jag måste dit imorgon för att köpa mer av denna senaste favoritdoft. Ett tips till er som ännu inte har upptäckt detta underbart doftande ljus. Det luktar sommar.

Jag har laddat ner en biografi om Oprah Winfrey från Amazon på min Kindle. Har börjat läsa och måste säga att den är intressant, även om fröken Winfrey herself inte har velat kommentera ett endaste litet ord som författaren Kitty Kelley skrivit. So far so good. Återkommer när jag väl tagit mig igenom det hela.

TV visar sig från sin absolut sämsta sida idag. Så istället för att sitta med fjärrkontrollen i högsta hugg så har jag satt en av mina favoritfilmer i dvd:n medan jag sitter här och skriver, Something's Gotta Give. Jack Nicholson och Diane Keaton är helt femonala i denna film. Och vilken underbar miljö sen! Men storyn är ju helt klart suverän:)
Jag måste nog säga att min andra favoritfil med Jack Nicholson är Bucket List. Han gjorde ju hela filmen!

Jag hoppas ni alla kommer att ha en riktigt skön helg. Jag har en del bloggar att läsa och kommentera på inser jag. Bäst att köra igång med det angenämna uppdraget:)

Tjingeling

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag älskar Somethings Gotta Give och har DVD:n! Den utspelar sig på Long Island, inte så långt från NJ och NYC. En riktig feelgoodare!!

Och Yankee Candle - tycker det luktar USA varje gång jag går in i en av deras affärer. Jag blir alltid på bra humör. Så bra att du köpte ett ljus!

Jätteskönt att du är ledig (även med lite projekt) - men ledigt är ledigt, det är såå skönt.

Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Javisst är den filmen underbar! Jag kan se den hur många gånger som helst. En annan favorit är The Holiday. Jag älskar feelgood-filmer!
Jag måste åka till Long Island nån gång, helt klart.

Kram

Annika sa...

Yankee candle är ju hot hemma nu!!
en bra present att ta med till folk hemma!!
Something's gotta give är underbar!!
Säger bara, Diane Keatons KÖK!!! OMG, vill ha!!!
The Holiday är också HELT suverän!!
KRAMAR!!!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, Yankee Candle är bra presenter för här hemma är de bra mycket dyrare. Man behöver ju inte köpa dem i glasburkar heller, för de väger ju lite.
Cherry Blossom luktar verkligen somrigt:)

Haha, ja jag vet att du har snöat in på Diane Keatons kök i filmen. Och vem vill inte ha det? Jag vill ha hela huset och läget med:) Varför nöja sig med bara köket?
Kram

Annika sa...

Sant, varför inte ta hela klabbet på en ggn :-)

Camilla sa...

Annika:
Precis! Sen kan man sitta ute, titta på havet och sippa lite rosé. Härliga tanke:)
Kram