tisdag 28 juni 2011

Premiär!

Nu är det i full gång. Allsång på Skansen med Måns Zelmerlöf som programledare alltså.
Och han gör ett strålande jobb! Helt rätt kille som går hem i alla åldersgrupper. Dessutom den snyggaste programledaren någonsin i detta program. Och i premiärprogrammet är det Skåne tema med Lunds Studentsångare bl a. Kankse inte ett helt ologiskt val då Måns är från Lund.
September gjorde precis sitt uppträdande, helt suveränt! Hon är ju så himla bra!
Skansen är helt fullsmockat med folk och vädret absolut det bästa tänkbara. Vilken kanonkväll säger jag bara.
Jag sitter här i soffan och kraxar med i sångerna. Jag har insett att ju mindre jag pratar desto bättre för min hals. Inte helt lätt för någon som älskar att prata precis.
Jag pratade med mamma i telefon förut och insåg att så var faktum eftersom jag blev grymt torr i halsen och hostan kom som ett brev på posten. Inte så kul precis. Så jag får väl knipa igen till på lördag, så gott det nu går.
Det som jag gillar med allsången är att alla kan sjunga med oavsett om man befinner sig på Skansen, framför TV:n eller datorn. Vilken grej alltså. Och den svenska musikskatten är hur stor som helst. Det ska vi som svenskar vara särskilt stolta över tycker jag. För musiken förenar alla, den har inga gränser.
Så ni på andra sidan pölen, nu är det dags att ratta in SVT Play på datorn varje tisdag (eller någon annan dag) om ni inte vill missa allsången.

Jag säger bara Lotta Engberg släng dig i väggen för Måns rules!

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Då är jag inte ensamen om att sitta hemma i soffan och sjunga med :-)

Camilla sa...

mammaxtre:

Nej, det tror jag inte att du är. Många sjunger nog i smyg:)
Kram